Kawan - Kawan jeBateja

Thursday, November 14, 2013

Pistol Air...


Cuti sekolah tahun ni...
Apa aktiviti...?
Kita orang ( kami sefamily ) dah siapkan dah...
Koleksi pistol air sudah dikeluarkan dari simpanan...
Boleh lah main perang2 dengan anak2...
Anak ada 2 orang...
Apsal pistol air ada 5...?
Apa lagik...
Bapak n Emak pun joint sama laaa...
Ahakz...

Wednesday, November 13, 2013

Bukan Pelangi...


Asalnya ini Puding Cendol Gula Melaka...
Ia hanya ada warna santan dan warna gula melaka...


Tapi terlebih rajin...
Nak letak colour2 bagai...
Akhirnya...
Ini le jadinya...


Jadi 3 warna...
Pink...
Ungu...
Kuning...
Coklat ke hitaman ( Gula Melaka )...


Warna asalnya...
Begini lah...

Ahakz...

Jemput semua...

Tuesday, November 12, 2013

Nasi Lemak Online


Sabtu lepas try beli nasi lemak online...
Pemiliknya duduk taman sebelah den jer...
Nasi lemak dengan telur mata...
RM2.50...


Walaupun mahal sket...
Tapi kalau tolak dengan kos minyak keta bagai...
Den raso puas hati lah beli tunggu kat rumah laei...
Alhamdulillah...
Nasi lemak nya pun sodap...
Semua rasa...
Sambal pun best...


Ini iklan nya...
Pasti kan ku order lagik...

Thursday, November 7, 2013

Ooo..Petronas Ku...


Terkejut baca Sinar harian semalam...
Petronas yang diawal penubuhannya adalah untuk membantu orang melayu...
Tidak lagik menerus agenda begitu...
Selama ini nasi2 lemak...
Kerepek2 yang di bekalkan oleh orang kampung...
Yang dijual di kedai2 Mesra...
Telah di sekat...
Itu syarikat orang kampung...
Syarikat2 besar tempatan / bumiputra yang mendapat kepercayaan syarikat minyak luar negara...
Tetapi tidak di percayai oleh Petronas...
Emm petronas...
Jika betul...
Bongkak sungguh diri mu itu...

Tak sabar nak dptkan Sinar Harian hari ni...
Kot2 ada jawapan dari pihak Petronas plak...
 
 

Wednesday, November 6, 2013

Jeruk...


Poei Tesco Semenyih baru ni terpandang botol2 ni...
Pertama kali tenguk petai jeruk dijual dlm botol mcm ni...
Peh...
Komersial sungguh...


Dan harganya...
Wow...
Leh tahan...


Walau apa pun...
Jeruk ni adalah terbaek...

Tuesday, November 5, 2013

Hah...Ini Baru Betul Tahun Baru...


Selamat Tahun Baru Hijrah 1435...
Den rasa ini lah betul2 tahun baru...
Setakat tahun masihi....
Tak layan den der...

Sempena tahun baru ni....
Semoga Negara Malaysia  sentiasa di lindungi...
Di rahmati...
Diberikan cahaya...
Dijauhi kegelapan...

Assalammualaikum...

Monday, November 4, 2013

Padan Muka Saya...


Ini sebuah kisah lama...

Selepas Hari Raya Haji tahun lepas kita tukau bateri keta...
Namun...
Sebelum Hari Raya Haji tahun ini...
Sekali lagik tukau bateri keta...
Ini le bahana nya tak memeriksa air bateri...
Sepatutnya boleh bertahan 2 tahun paling kurang...
Setahun pun tak lepas...
Padan muka sekali lagik...
Terbang RM160.00...

Post yang lain...

Blog Widget by LinkWithin