Kawan - Kawan jeBateja

Tuesday, July 22, 2014

Ada Sape Berani....


Bulan2 pose ni...
Kot2 tak de koje...
Kalau ada sape-sape berani....
Meh le...
Lawan dengan den...
Ahakz....
Den tak de le terer sangat....
Tapi setakat nak kalahkan u all...
Bila-bila masa jerk...

Dengan sombongnya erk...
Pada hal skill budak2 dulu jerk...
Ahakz.....

Monday, July 21, 2014

Entah Apa Apa...






Terima kasih kepada yang sudi berkunjung ke sini....
Kawe kesibukkan...
Nanti kawe melawat dema deh....



Saturday, July 19, 2014

Eurofighter Typhoon...


Sebuah pesawat pelbagai guna yang termaju...
Mempunyai kemampuan serangan udara ke udara atau udara ke darat dengan ketepatan yang sangat tinggi...
Mem punyai sifat HALIMUNAN yang sangat berkesan...


Mempunyai peluru berpandu yang direka khas untuk nya....
Yang kelajuannya 3 kali ganda dari peluru berpandu lain...


Eurofigther Typhoon versi baru ini...
Bakal dimiliki oleh...
Jerman, UK, Itali, Sepanyol, Austria, Arab Saudi, Oman dan Malaysia...

Pehhh....kan bagus Malaysia beli ni...

Monday, July 14, 2014

Terbarai....


Aircon Myvi den rosak...
Banyak kedai den tanya nak repair...
Dan kosnya bukan kecik2 anak...
Lihat lah bukan depan keta jer barai...


Dalam keta den pun barai...
Kat dalam ni kan ada laluan aircon kan...
So depa bukak untuk servis...
Bukan main banyak habuk oooo...



Ini tokeh kedai tempat den repair aircon...
Dia marah sebab tak jaga keta...
Tak sayang anak2 ke...
Habuk akan melekat dalam paru2...
Bawa penyakit...
Den diam jerk...
Dalam gambar...
Dia tengah sembur foam anti bakteria....


Ini le bentuk compressor aircon MYVI...
Kalau original harganya dlm RM1k...
Kalau recon dlm RM400...



Longgokan compressor dalam pelbagai jenis dari pelbagai kereta...


Tokeh ni tgk den sibuk snap gambar...
Dia ingat den berminat tahu pasal compressor...
So dia ajau le cara bukak compressor...
BAPAK payah oooo...


Punca keroskan...
Habis dinding kompressor dah haus...
Sebab langgar dgn bearing...
Kalau mcm ni dia bunyi mcm berngaum...

Oleh itu...
Servis lah keta aircon anda setahun sekali...
Sekali servis dlm RM300.00

Jika tak servis...jadi mcm jebat...
Sekali kena RM1100.00

Belum yang tertipu dulu...
Dlm RM330.00
Repair2 still ni...

Sunday, July 13, 2014

Memuding Saban Hari...


Gomar memuding...?
Err...buat Puding...
Den buat puding hampir setiap hari bulan Ramadhan ni...
Senang bagi jiran2...
Buat sejenis jer taw...
Dekat2 berbuka kang berjenis2 ada atas meja...
Tak yah gi Pasar Ramadhan dah...

Atas tu Puding Nangka...


Walaupun bentuk tak comei...
Rasanya sodap...




Ini plak Puding ABC tak cukup bahan...
Plan buat lain...
Terbuat lain...
Tu yang x cukup bahan tu....


Warna merahnya terlebih...
Meyebabkan perkakas lain tenggelam dalam merah...
Tak hensem jadinya...
Tapi sodap oooo....

Saturday, July 12, 2014

Sape Maw....?


Sape maw...
Sekilo RM3.00...


Segar dari ladang ni...


Boleh plak menatang ni merayau2 dalam LAB yg sejuk beku ni....
Tapi kawe rasa dia kesejukkan lah...
Slow jer jalan...

Padan muka....
Ahakz

Friday, July 11, 2014

Air Tebu Felda Palong 13...



Masa balik ke kampung di Felda Palong 13...
Untuk berbuka puasa...
Omak den arahkan kasi clear pokok tebu yang tumbang di belakang ghumah...
Den dengan jati diri yang tinggi...
Terus ikut arahan tanpa bantah...
Di bantu oleh adik den dan anak sulung...


Setelah dibersihkan...
Kami semua bawak ke kedai Cik Pon di kampung kami...
Kedai Cik Pon memang ada mesin tebu...
So kami tumpang lah guna...


Tebu2 kami telah menghasilkan 5 jug air tebu...
Wow....
Banyak juga...
Tak terfikir banyak macam tu...
Kami kena bayar RM10.00...
OK lah tu...
Tertunai hasrat IBUANDA kami...


Sebanyak ini air tebu kami...
Nak habiskan...
Perlukan 2 hari...
Ahakz.....Ahakz....

Thursday, July 10, 2014

Cara Menjahit Seluar Cara Yang Paling Pantas...



Seluar anda KOYAK...
Anda mahu ia di jahit SEGERA...
Mari den ajarkan...
Bahan2 nya hanya SEBIJIK Stapler...

Stapler kan jer tempat yang koyak...


Hati2...
Kita nak stapler seluar...
Bukan kulit kaki...


Jeng...jeng....
Dah siap...

Bagus tak CARA ni....?

Ahakz



Wednesday, July 9, 2014

Cendol Hati Hati...



Tajuk jer gempak...
Bukan Hati hati makan cendol yek...
Cuma puding cendol gula melaka ni...
Ada bentuk hati...

Saje jebat buat...
Lama dah buat ni...




Lepas tu susun cendol hati hati dalam loyang....
siram dengan gula melaka...



Bila dah beku...
Ini le jadi nya...

Ahakz...

Sodap taw...

Nak try basic resepinya....
Klik bawah ni....


Tuesday, July 8, 2014

Cerita Sedih Di Waktu Berbuka...


Lama tak update blog...
Memang pemalas tul si jebat...uhukz...
Ni tergerak hati plak nak update sebuah kisah sedih...

Ahad lepas ada masalah kat tempat koje...
Pukul 4 petang den datang kilang...
Dari kampung masa tu...
Terlalu nak monitor masalah...
Tup...tup nak masuk waktu berbuka...
Hanya den dan sorang leader jer yang tinggal...
Yang lain pekerja kontrak...non muslim...
Megelabah bukan kepalang bila tenguk mesin air tak der air...
Makanan pun tak de...
Pegi ke kantin ada lebihan air tah bila punya...( gambar)
Boleh aaa...


Merayau dalam opis plak...
Jumpa kurma ni...
Salah sorang pekerja tempat den koje...
Call dia mintak halal kan...
Dia dengan senang hati menghalalkan...
Tq Shahrol...
Kurma tu mmg majikan den bagi....
Dia tak sempat bawak balik...


Lastnya...
Ini jer juadah berbuka...
Jadi lah...

Sedih tak....?

Tak sedih tak pe aaaa....

Ahakz....

Post yang lain...

Blog Widget by LinkWithin