Kawan - Kawan jeBateja

Thursday, January 7, 2016

Bunga...


Bunga...
Selalunya dengan wanita...
Tak boleh dipisahkan...

Tapi...
Best gak tenguk bunga ni...
Tenang jeee...

Ahakz...

Wa bukan mat bunga...
Itu jer nak bgtaw sebenarnya...
Ahakz

Wednesday, January 6, 2016

Patah Berganti...


Akhirnya...
Kerusi den yang patah hari tu...
Tapaknya sudah berganti...
Dapat lah Tapak baru...
Bukan kerusi baru taw...


Siap ada yang tolong pasangkan...
Tq Abe Nazir...


Yang lama...
Ke tong sampah jawapnya...
Rugi tak ambil tayar tu...
Balik rumah baru teringat...
Mana taw leh KerasTangan...
Buat tempat angkat Tong Gas...

Rugi aaaa...
Ahakz...

Tuesday, January 5, 2016

The Pudding...


Puding...
Biasa dah dengar...
Cuma nak citer...


Diantara...



Puding Triffle...


Dengan Puding Cendol Gula Melaka...

Orang kampung saya...
Tetap suka...
Puding Cendol Gula Melaka...

Ahakz

Monday, January 4, 2016

Lepak...


Dah tua2 ni kan...
Pantang balik kampung...
Sure nak jumpa kawan2 lama...
Padahal dah selalu borak kat Whatssap grup...


Ada wajahnya yg memang den lupa...
Sebab dah lama sgt tak jumpa...


Walaupun orang lain ingat den...
Den tetap tak ingat...


Agaknya otak den ni...
Ram nya kecik...
Memori tahun 90an...
Tak kuat mana....
Ahakz...


Tapi...
Bab makan...
Ingat sokmo...

Ahakz

Sunday, January 3, 2016

Kasih Dan Sayang...


Percaya...?
Bukan manusia jer perlu kasih sayang...
Pokok pun...
Lokasi nya di Ladang Getah di Felda Palong 13...
Gemas, Negeri Sembilan...
Sepatutnya pada tahun 2017 sudah boleh menoreh...
Namun akibat beberapa masalah...
Maka dikatakan akan mula boleh menoreh pada tahun 2018...

Korang taw menoreh getah?
Tak pe lah kalau tak taw....

Pokok den ni mendapat kasih sayang yg penuh...
Maka 2018 nanti...
Getahnya sure banyak....
Ahakz...


Gambar kat atas tu...
Ada den masukkan dalam FB den...
Apa yang kelakau tak taw lah....
Tapi yang tak pernah komen pun komen taw...
Rakyat Malaysia suka yg pelik kot...
Kot laaaa...

Ahakz

Saturday, January 2, 2016

Patah...



Den raso dah sampai masa den memikirkan dengan serius...
Berat badan den...
Khamis lepas...
Sehari sebelum tahun baru 2016...
Den telah mematahkan kerusi den di kilang...
Dengan sekali henyak...
Korang taw ke apa itu henyak...?
Den pun tak taw nak terang mcm mana...
Gi google laa...
Ahakz...


Lihatlah kerusi den patah ni...
Rasa macam nak kena ganti ni...
Sian den..


Malam tu jugak...
Den gi main badminton...
Nak membakar lomak2... 
Nak membakar kalori...
Nak kurus sikit...
Target 79kg...
Itu atas nasihat doktor...
Sekarang 89kg...

10 kg tu...
Ahakz...

Friday, January 1, 2016

2016...


Selamat Tahun Baru 2016...
Seperti biasa...
Tak berapa nak sambut...

Tahun baru Islam pun den lepak rumah...
Takkan lah tahun baru masehi den nak beriya...
Memang tidak leee...

Ahakz...

Apa pun ucap jugak lah...
Selamat Tahun Baru...
Kepada kawan2 semua...

Dengan ucapan...

Kalau makan tu...
Ingat2 kat den...

Ahakz...

Mana tak gomokz...
Makan jer ingat nya...
Ahakz

Post yang lain...

Blog Widget by LinkWithin