Pages

Wednesday, January 11, 2012

Tesco Nilai Dah Tak Tipu - Dapat Hak Kembali ( AKHIR )..

Dah tiga kali paparan berkenaan Tesco Nilai Tipu...
Kepada yang terlepas jebat akan schedule kan post2 lepas berturutan...
Jebat dapat email ni 2 hari lepas...
Pihak Tesco nak ganti dabel atas kesilapan mereka tersebut...
Jadi jebat di minta ke Tesco Nilai...

Jebat sampai Tesco Nilai petang semalam...
Sebab jebat keja malam kan...
So tak mungkin le jebat datang awal2 pagi...

Terus jebat ke khimat pelanggan...
Di situ ada sorang awekz yg jaga...
Bila jebat utarakan hajat jebat datang...
Terus dia kata...
OOO..saya sudah diberitahu tentang ini...
Tunggu kejap ye...
Lepas tu ada sorang wanita datang...
Selepas minta maaf yg tah ke berapa ribu kali...
Dia tanya jebat nak duit or susu yg sama 2 kotak...
Tentu lah jebat pilih...

Susu 2 kotak...
Walaupun mungkin depa nak bagi duit lebih dari harga susu ni....
Jebat nak hak jebat yg dulu jerk...
Susu buleh buat Puding oooo...
Lepas tu kan...
Wanita tu suruh jebat pegi pilih sendiri susu tu...
Dan bawa kembali ke kaunter khimat pelanggan...
Bungkus plastik...
Terus blah...
Macam ambil FREE jerk...
Err..memang FREE pun....

Ini lah persediaan jebat sebelum ke Tesco...
Keratan Iklan...
Resit pembelian...
Email dari Puan Zurina Yazid sebagai Customer Feedback Manager Tesco.
Jebat rasa Puan Zurina ni maybe di TESCO HQ.

Di sini Jebat nak ucapkan TERIMA KASIH kepada TESCO kerana memberi perhatian kepada komplen jebat biarpun NILAI nya tidak le seberapa.
Terus terang ini lah kali pertama jebat komplen sebegini...
Apa yang jebat perhatikan...

komunikasi mereka sangat bagus...
Sampai orang bawahan pun tahu yang jebat si pengomplen akan datang...

Memberi layanan yang baik biarpun tuntutan kita tak semahal mana...

Sentiasa memohon maaf...

Menerangkan dengan panjang lebar bagaimana masalah ini berlaku....

Kepada TESCO HQ...
Terima Kasih...

7 comments:

  1. Begitulah cara yang sepatutnya diambil iktibar oleh mana2 syarikat/orang yang berhadapan dengan pelanggan. Bukan dengan mengatakan 'alaaa.... kau sorang je yang sibuk komplen, orang lain takde hal pun'...

    ReplyDelete
  2. akak baca semua story tesco ne.. bangga dgn tindakan adik

    ReplyDelete
  3. seharusnya bertanggungjawab kan, baru org nak mai agi..hehe

    ReplyDelete
  4. baguslah depa bertanggung jawab

    lepas ni kena wat n3 puji2 pulak :)

    ReplyDelete
  5. Tabiklah kat Tesco! Akak komplen kat Carrefour sampai sekarang takda menda pun, mangkuk ja.

    ReplyDelete
  6. Saya menyarankan kita kena biarkan cashier tesco tu bungkus barang kita sbb kita customer.Kita dah bayar harga barang + keuntungan kepada tesco. kenapa kita nak bungkuskan brg kita pula? Ini adalah one of jobscope mereka..Saya dah pernah complaint kpd customer service counter dan komennya seperti ni 'Orang kita ni baik2,sebab tu kita saling tolong menolong'..Saya pun jawab balik,'Orang Malaysia ni baik2,thats why you all dah amik kesempatan di atas kebaikan org..ini urusan jual beli bang oii..bukan urusan tolong menolong or sukarelawan..Kalau orang pengsan tengah jalan,takde pulak you nak menolong..Kita beli barang,bayar duit pada you,bukan you bagi free..Kalau betul2 nak suruh customer pack,please letak signboard 'Self-packing',pastu mesti bg discount sekali.'

    So sekarang ni,selagi cashier tak pack ke dalam plastic,selagi tu sye xkan bayar..Saya bukan kejam tapi nak ubah attitude pemalas orang Malaysia ni...Buat baik berpada-pada dan perlu kena pada tempatnya..jangan sampai orang luar terus menerus kata orang malaysia ni baik tak bertempat dan penakut...

    ReplyDelete