Kawan - Kawan jeBateja

Pages

Showing posts with label INDONESIA 2012. Show all posts
Showing posts with label INDONESIA 2012. Show all posts

Tuesday, April 17, 2012

Indonesia 2012 - Day 4...

Rancangan tertunda ni...
jebat dah sampai Malaysia dah kala ni...
Ada domam sket...
Perubahan angin or rindu kat cewek Indon tak tahu lah...
Gambar kat atas tu masa sampai di Soekarno Hatta Airport dari hotel...
Kira sampai masa nak berlepas ke Malaysia...


Itu dia...
Menara kawalan...
Sayup...
Airport ni yang best ialah...
Ada bahagian tertentu dibuat dari kayu...
Reka bentuk tradisional lagik...

Sebelum berlepas...
Makan wajip...
Lepak kat OldTown...
makan Asam Laksa...
Dengan Air Limau...

Zoom sket...
Nampak sedap...
Tapi tak habis den makan...
Ahakz...

Friday, April 13, 2012

Indonesia 2012 - Day 3...


Memang tak sah sampai sini kalau tak pergi ke TANAH ABANG...
Tempat menjual macam2 tesktil...
Dan lain2...
Ini dalam bangunan di TANAH ABANG...
Block B...
Ia ada sampai BLOCK C...


Kalau beli untuk bisnes...
Murah lah rasanya...
Kalau beli satu2...
Murah jugak...
Tapi takkan datang jauh2...
Beli satu2...


Di kawasan luar bangunan...
Banyak jugak perniaga2 yang buleh beri lebih diskaun...
Cuma berpanas lah sket...
Dan sesak derr...


Walaupun dinasihatkan jangan makan di warung2...
Dikhuatiri keracunan...
Kami test jugak makanan diwarung2 ni...
Lagipun sekitar Hotel tiada RESTORAN..
Jadi mana yang sempat...
Kami singgah...
Makanannya tidak sesuai dengan citarasa den...
Lagipun tiada RESIT...
Bagaimana lah nak CLAIM ni...


Ini senapang angin...
Halal di jual di Indonesia...
Harga sekitar Rp250,000.00
Murah rasanya...
Tapi kalau bawa pulang ke Malaysia...
Anda KANTOI...
Anda akan didakwa dibawah akta sejata api ye tuan2...
Penjara 7 tahun...
Denda RM10,000.00
Atau kedua2nya sekali...


Malam tadi order makan ke bilik sahaja...
Tak larat dah nak jalan-jalan cari makan...
Lotih...
Makan Nasi Goreng Klasik...
Dan Jus tembikai...
Harga Rp 153,000.00
Wow...
Sodap....
Ahakz...

Thursday, April 12, 2012

Indonesia 2012 - Day 2...



Bestnyaa bila jadi customer...
Makan selalu di tanggung beres...
Sodap2 plak tu...
Note : tiada gambar jebateja didalam gamabr ini...sebab dia tukang ambil gambar...ahakz.


Antara hidangan yang memang sukar untuk di tolak dengan hati, tangan dan mulut...


Dah lupa nama air ni...
Tapi kawan2 selalu suruh order air ini bila di Indonesia...


Di restoran ni ada patung binatang...
Ia dibuat dari kayu...

Disini lah Restoran yang kami santap...


Semasa pulang kerja...
Banyak spotrim jual di tepi jalan...
Wow...
Murah kata pak Supir...


Macet...
Sinonim sudah dengan bandar2 besar di Indonesia...
Masa ini kami teliti mendengar radio...
Kes Gempa Bumi di Aceh...
Banyak jugak panggilan dan sms yang masuk...
dari Family dan kawan2 yang risau jebat di sini...
Ahakz...
Jauh amat ya...

Babai....salam sayang dari Indonesia...

Tuesday, April 10, 2012

Indonesia 2012 - Day 1...







Salam Geng...
Maaf tak dapat BW minggu ni...
Sibuk bebenar...
Now di Indonesia...
Atas urusan kerja...
Di Millenium Hotel, Sirih, Jakarta, Indonesia...


Tido sorang2....
Katil ada duo....
Polik...
Ahakz...


Main ambil gambar...
Tak tgk lagik apa ke benda ni...
Sebab masa ni baru sampai dan belum mandi...


Buat cuci keto myvi den...
berkilat tak ni...
Ahakz...

Post yang lain...

Blog Widget by LinkWithin