Kawan - Kawan jeBateja

Pages

Monday, March 30, 2020

Beratur...


Hari ni misi cari sayur dan bahan kering kat Tesco. No barang basah. Tesco bukak 8am, 7.45am dah tercegat kat sini.

Nampaknya kali ni Tesco dah macam CS. Nak masuk beratur. Tepat 8am, berjujut berjalan sambil beratur ke tempat troli. Dah macam murid beratur masuk ke kelas plak rasanya.

Masuk kawasan area dlm tesco, sorang2 kena check suhu. Aku kena 2 kali. Bukan sebab aku demam...sebab yg nak ambil suhu tu, rendah sgt. So dia tembak ke dahi tak berapa nak kena.

Aku antara yg terawal. Ramai yg stuck di tempat masuk tu. Sebab x leh ramai dlm kawasan beli brg. Beberapa kali pengumuman tah...setiap pelanggan diberi masa 30 minit je.

Masa yg aku ambil, dari beratur luar tesco, pilih troli, check suhu dan pilih barang adalah 33minit. Dari beratur luar tesco taw....pilih brg maybe dlm 20minit.

Aku buat mcm mana....list yg aku ada. Aku dah mark siap2. Mana2 yg perlu timbang. Aku pergi situ dulu. Sebab timbang kalau ramai yg nak timbang brg jd lambat. Lepas tu baru lah aku gi area rack. Satu lg aku siap asing dah....hari ni no brg basah. So jimat masa lg. Nak timbang ayam n ikan pun ambil masa oooo. Baik ambil masa lain utk setel brg basah je.

Tapi kalut jugak td. Berlaku plak perkara memalukan. Aku ditegur Staf klinik Mediviron. Aku pakai mask pun dia kenal. Nampak tak...MASKULIN nya aku ni. Elok dia tegur...aku pun say " hi " je. Lepas tu blah gi bahagian susu.

Lepas bahagian susu....pergi lah area makanan kucing. Sekali staf tu dok cari troli dia. Ngupernya aku ambil troli dia laaa...LAHANAT sungguh perangai aku ni. Memalukan sungguh....nasib baik aku lalu balik bahagian tempat dia tu. Kalau aku terus ke kaunter...tak ke naya....Haru sungguh lah....kot Dr Hanie baca...aku minta maaf lah kat staf dia tu....Ahakz...

Balik...aku citer dgn wife....dia buleh plak bergolek2 gelak....sabar je lah....

No comments:

Post yang lain...

Blog Widget by LinkWithin