Kawan - Kawan jeBateja

Monday, April 13, 2015

Buat Baik Balasannya....?



Tajuknya tak skema kan...?
Ini citer bukan nak berlagak taw...
Just nak kongsi sumtin...
Walau dah banyak kali share...
Nak share lagi...

Jumaat lepas jamu anak buah di tempat kerja dengan Puding....
Memang selalu setiap jumaat buat macam tu dulu...
Tapi dalam sebulan dua ni...
Terhenti sekejap...
So jumaat lepas...
Start semula... 


Selepas jumaat...
Bawak le ke kilang....
Sekejap jer habis...
Alhamdulillah....

Tapi yang lebih penting....

Belum pun 5.30 petang waktu balik....
Sudah terima banyak tempahan...
Dari orang luar bukan dari anak buah...

Adakah kawan2 nampak....
Sesuatu dalam sedekah yg pelik dari citer den ni...?

Allah lebih maklum...

Sekian...



Sunday, April 12, 2015

Saya & Bunga...


Den bukan mat bunga...


Tapi kat ngumah...
Memang banyak bunga...


Semestinya...
Wife lah yang tanam...


Dalam banyak2 pokok...
Pokok ni jer lum berbunga....
Mencik tul...

Pokok Mangga aaa...
Bila maw bunga n berbuah maaaa....
Kasi kerat nanti...
Baru taw...

Ahakz...

Saturday, April 11, 2015

Saya & Kampung Petola, Kuala Lipis...


Jodoh den dengan orang Kuala Lipis...
Bukan dengan kerabat Siti Nurhaliza aaa...
Wife den duduk kampung...
Kampung Petola...
Kalau sape2 kelik Kelate tuju ke Gua Musang...
Musti lalu  punyer depan ghumah mertua...
Berdekatan dengan Petronas Felda Kechau...


Tapi bukan itu yg nak den citer...
Pasal nak mandu ke kampung wife dulu...
Perjalanan nya ambil masa 4 jam...
Dulu masa muda...
Laju jerk...


Now...
Bila mandu 4 jam...
Rasa penat sangat...
Dah tua aaa...
Tapi hati muda lagik...
Ahakz...


Nasib baik ada banyak permandangan yg lawa di kampung ni...
Boleh merehatkan minda setelah penat drive...

Tapi...

Baru 4 jam kan...
Macam mana orang balik Kelate...
8 jam tu....

Pehhhh

Post yang lain...

Blog Widget by LinkWithin