Kawan - Kawan jeBateja

Thursday, April 23, 2015

Tribut Buat Sang Pencerah...


Jumaat lepas ada ceramah agama kat kilang den...
Penceramah Ustaz Riduan Mohd Nor...
Biasa lah...
Orang tak pandai ni kena lah gi dengar ceramah...
Kutip sket ilmu...


Ok lah Ustaz ni...
Ilmu dunia dan akhiratnya....
Sangat bagus...


Selepas ceramah ada jualan buku...
Tribut Buat Sang Pencerah...
Tenguk gambar pun dah taw citer pasal apa kan....
Sekali tengok nama bawah tu....
Dr. Riduan Mohamad Nor...
Lorrr....
Orang yang bagi ceramah tu yang jadi penulisnya....
Patut lah handal...
Citer pasal Sains bagai....


Terus mintak tandatangan...
Ahakz...

Wednesday, April 22, 2015

Kerja-Kerja Khas...


Last week...
Kono gi Melaka...
Negeri kelahiran den...
Tempat nak dituju...
Kilang Honda di Alor Gajah, Melaka...


Bukan pasal kilang Honda nak den citer...
Pasal nak pergi sini...
Medan selero Pasar Menggong...
Kat Alor Gajah...
Nak poei sini pun den tak reti...
Nama jer lahir kat Kampung Belimbing Dalam, Alor Gajah, Melaka...
Pernah sekolah kat Sekolah Menengah Seri Pengkalan, Alor Gajah, Melaka....
Pernah tinggal kat Felda Hutan Percha, Alor Gajah, Melaka....
Nak gi sini pun tak lopeh...
Marah kawan den yg berasal dari Baling, Kedah...
Dia plak yg tunjukkan jalan...


Dia bukan apa...
Teringin makan Kuih Udang ni hah...
Sodap gak...


Den plak...
Ternampak air fesyen lamo ni...
Bapak teringin nyo...
Terus beli sedozen...

Tak...

Beli satu jer....

Ahakz





Tuesday, April 21, 2015

Carrier Development...


Kadang-kadang kita berasa bosan dengan kerja...
Hari-hari buat benda yang sama...
Beruntung berada didalam dunia automotif...
Den berasa sedikit lega...


Sebab persekitaran kerja yang berubah2...
Mengikut masa...
Di mana...
Teknologi automotif sekarang tidak lagik sama dengan yg dulu...
Zaman Wira tidak lagik sama dengan zaman Preve...


Kemasukkan kereta2 teknologi baru....
Peralatan sokongannya juga berteknologi baru....
Di sini latihan akan diberi...
Untuk melatih pekerja seiring dgn teknologi....

Cuma satu jer kebosanan den....

Telah bekerja selama 22 tahun....
Menjadi ketua pada usia 21 tahun....
Now sudah bosan menjaga orang....

Sampai masa kini....
Memikirkan merubah angin....

Post yang lain...

Blog Widget by LinkWithin