Kawan - Kawan jeBateja

Tuesday, December 2, 2014

Akibat Mengharung Banjir...


Bumper Myvi den...
Tercabut disebabkan den harung banjir...
Padan muka kan...
Myvi tetap Myvi...
Bukan Kapal Selam...
Bukan Speedbot...

Itu lah yg den rasa...
Ketika harung banjir...
Nasib baik enjin tak mati ketika tu...
kalau tak....
Beribu RM habis...
Ahakz

Monday, December 1, 2014

Koleksi Senjata NERF si Jebateja...




Koleksi dari 3 gambar ke atas adalak koleksi lama...
Yang bawah ni....
Koleksi baru... 









Ok...
Ini koleksi NERF Den yang terkini...
Harganya dah cecah ribuan RM...
Sape maw perang...
Kasi taw samo den...
Den tembak nanti...


Nota siku - Baru pulang dari kampung....nanti kita lawat semula kawan2 yang mai sini...

Saturday, November 29, 2014

Cara Menanam 1 Pokok Dengan 3 Bunga...


Masa balik kampung baru-baru ni...
Di hadapan rumah bonda dan ayahanda...
Ada 3 jenis bunga...
Dalam 1 pokok...

Bagaimana cara membuatnya...?






Salatope kan jee...

Ini keja Ayah den...

Ahakz....

Friday, November 28, 2014

Food Testing...


Bukan betul2 food testing...
Cuma bila jumaat memang den akan bawak puding ke kilang...
Saja nak belanja kawan2...


Suka tenguk mereka, suka makan puding tu...
Padahal yang tukang buat ni...
Tak suka makan puding...
Suka buat jerk...

Ahakz...

Nak ORDER Puding or Kek...?

sila layari...



Thursday, November 27, 2014

Anugerah Perkhimatan...


Bulan lepas diadakan satu majlis di Putrajaya...
Majlis Anugerah Perkhimatan...
  


Den adalah penerima anugerah perkhimatan...
Yang ke 20 Tahun...
Lamakan...?
Januari 2015 den dah berada 22 tahun dengan syarikat ni...


Apa isi dalam nya...?


Jam jenama Tissot...
Tahun ni den dibenarkan memilih jam ni...
Nak yang single or berpasang...
Den pilih yang berpasangan...
Sebagai menghargai wife yang selama ini menjadi tulang belakang...
Selama mana den kerja disini...

Lagi pun...
Nak belikan jam jenama ni tak mampu...
Apa lagi nak hadiahkan wife...
Maka...
Ini le peluang nya...

Ahakz...



Thursday, September 25, 2014

Laksa Utara Asam Jawa...


Laksa Utara kesukaan den ada di tempat den...
Di Bandar Baru Bangi...


Makan Laksa...
Cendol biasa baru RM5.00
Ok aaa...


Takde meja disediakan...
So pepandai le adjust sendiri guna bangku yang ader...


Selain sedap...
Kebersihan nya terjamin...
uhukz...Best....


Ada sape2 nak belanja den...
Kat Seksyen 8, Bdr Baru Bangi...
Ahakz...

Wednesday, September 24, 2014

Akibat Tercekik Tulang Ikan...


MC 2 hari...
Sebab tercekik tulang ikan kembong goreng....
Tak le beso sgt rasanya....
Tapi sakitnya bisa buat demam aaaaa....

Moralnya....
Jangan makan nasi sambil nonton tv....
Jangan makan nasi sambil berwassap or apa shj seangkatan dengan nya....
Bahaya deh....


Ahakz

Tuesday, July 22, 2014

Ada Sape Berani....


Bulan2 pose ni...
Kot2 tak de koje...
Kalau ada sape-sape berani....
Meh le...
Lawan dengan den...
Ahakz....
Den tak de le terer sangat....
Tapi setakat nak kalahkan u all...
Bila-bila masa jerk...

Dengan sombongnya erk...
Pada hal skill budak2 dulu jerk...
Ahakz.....

Monday, July 21, 2014

Entah Apa Apa...






Terima kasih kepada yang sudi berkunjung ke sini....
Kawe kesibukkan...
Nanti kawe melawat dema deh....



Saturday, July 19, 2014

Eurofighter Typhoon...


Sebuah pesawat pelbagai guna yang termaju...
Mempunyai kemampuan serangan udara ke udara atau udara ke darat dengan ketepatan yang sangat tinggi...
Mem punyai sifat HALIMUNAN yang sangat berkesan...


Mempunyai peluru berpandu yang direka khas untuk nya....
Yang kelajuannya 3 kali ganda dari peluru berpandu lain...


Eurofigther Typhoon versi baru ini...
Bakal dimiliki oleh...
Jerman, UK, Itali, Sepanyol, Austria, Arab Saudi, Oman dan Malaysia...

Pehhh....kan bagus Malaysia beli ni...

Monday, July 14, 2014

Terbarai....


Aircon Myvi den rosak...
Banyak kedai den tanya nak repair...
Dan kosnya bukan kecik2 anak...
Lihat lah bukan depan keta jer barai...


Dalam keta den pun barai...
Kat dalam ni kan ada laluan aircon kan...
So depa bukak untuk servis...
Bukan main banyak habuk oooo...



Ini tokeh kedai tempat den repair aircon...
Dia marah sebab tak jaga keta...
Tak sayang anak2 ke...
Habuk akan melekat dalam paru2...
Bawa penyakit...
Den diam jerk...
Dalam gambar...
Dia tengah sembur foam anti bakteria....


Ini le bentuk compressor aircon MYVI...
Kalau original harganya dlm RM1k...
Kalau recon dlm RM400...



Longgokan compressor dalam pelbagai jenis dari pelbagai kereta...


Tokeh ni tgk den sibuk snap gambar...
Dia ingat den berminat tahu pasal compressor...
So dia ajau le cara bukak compressor...
BAPAK payah oooo...


Punca keroskan...
Habis dinding kompressor dah haus...
Sebab langgar dgn bearing...
Kalau mcm ni dia bunyi mcm berngaum...

Oleh itu...
Servis lah keta aircon anda setahun sekali...
Sekali servis dlm RM300.00

Jika tak servis...jadi mcm jebat...
Sekali kena RM1100.00

Belum yang tertipu dulu...
Dlm RM330.00
Repair2 still ni...

Sunday, July 13, 2014

Memuding Saban Hari...


Gomar memuding...?
Err...buat Puding...
Den buat puding hampir setiap hari bulan Ramadhan ni...
Senang bagi jiran2...
Buat sejenis jer taw...
Dekat2 berbuka kang berjenis2 ada atas meja...
Tak yah gi Pasar Ramadhan dah...

Atas tu Puding Nangka...


Walaupun bentuk tak comei...
Rasanya sodap...




Ini plak Puding ABC tak cukup bahan...
Plan buat lain...
Terbuat lain...
Tu yang x cukup bahan tu....


Warna merahnya terlebih...
Meyebabkan perkakas lain tenggelam dalam merah...
Tak hensem jadinya...
Tapi sodap oooo....

Saturday, July 12, 2014

Sape Maw....?


Sape maw...
Sekilo RM3.00...


Segar dari ladang ni...


Boleh plak menatang ni merayau2 dalam LAB yg sejuk beku ni....
Tapi kawe rasa dia kesejukkan lah...
Slow jer jalan...

Padan muka....
Ahakz

Friday, July 11, 2014

Air Tebu Felda Palong 13...



Masa balik ke kampung di Felda Palong 13...
Untuk berbuka puasa...
Omak den arahkan kasi clear pokok tebu yang tumbang di belakang ghumah...
Den dengan jati diri yang tinggi...
Terus ikut arahan tanpa bantah...
Di bantu oleh adik den dan anak sulung...


Setelah dibersihkan...
Kami semua bawak ke kedai Cik Pon di kampung kami...
Kedai Cik Pon memang ada mesin tebu...
So kami tumpang lah guna...


Tebu2 kami telah menghasilkan 5 jug air tebu...
Wow....
Banyak juga...
Tak terfikir banyak macam tu...
Kami kena bayar RM10.00...
OK lah tu...
Tertunai hasrat IBUANDA kami...


Sebanyak ini air tebu kami...
Nak habiskan...
Perlukan 2 hari...
Ahakz.....Ahakz....

Thursday, July 10, 2014

Cara Menjahit Seluar Cara Yang Paling Pantas...



Seluar anda KOYAK...
Anda mahu ia di jahit SEGERA...
Mari den ajarkan...
Bahan2 nya hanya SEBIJIK Stapler...

Stapler kan jer tempat yang koyak...


Hati2...
Kita nak stapler seluar...
Bukan kulit kaki...


Jeng...jeng....
Dah siap...

Bagus tak CARA ni....?

Ahakz



Post yang lain...

Blog Widget by LinkWithin