Kawan - Kawan jeBateja

Monday, July 14, 2014

Terbarai....


Aircon Myvi den rosak...
Banyak kedai den tanya nak repair...
Dan kosnya bukan kecik2 anak...
Lihat lah bukan depan keta jer barai...


Dalam keta den pun barai...
Kat dalam ni kan ada laluan aircon kan...
So depa bukak untuk servis...
Bukan main banyak habuk oooo...



Ini tokeh kedai tempat den repair aircon...
Dia marah sebab tak jaga keta...
Tak sayang anak2 ke...
Habuk akan melekat dalam paru2...
Bawa penyakit...
Den diam jerk...
Dalam gambar...
Dia tengah sembur foam anti bakteria....


Ini le bentuk compressor aircon MYVI...
Kalau original harganya dlm RM1k...
Kalau recon dlm RM400...



Longgokan compressor dalam pelbagai jenis dari pelbagai kereta...


Tokeh ni tgk den sibuk snap gambar...
Dia ingat den berminat tahu pasal compressor...
So dia ajau le cara bukak compressor...
BAPAK payah oooo...


Punca keroskan...
Habis dinding kompressor dah haus...
Sebab langgar dgn bearing...
Kalau mcm ni dia bunyi mcm berngaum...

Oleh itu...
Servis lah keta aircon anda setahun sekali...
Sekali servis dlm RM300.00

Jika tak servis...jadi mcm jebat...
Sekali kena RM1100.00

Belum yang tertipu dulu...
Dlm RM330.00
Repair2 still ni...

6 comments:

nur anis said...

fuhh..habis semua kena cabut...

Muhammad Syahmi said...

Tahun lepas aircond saya juga bermasalah, habis dalam RM600++...

http://tintaberdakwat.blogspot.com/2013/02/sesi-belajar-diganggu.html

JunAina said...

Alamak saga buruk kita tu tak berservice...:)

Kaio said...

pergh.. apa kes sampai terbarai macam ni bro?
jemput singgah www.kaio.my

NzA said...

kalau bela kereta ni mmg banyak duit dihabiskan utknya..kereta ke 3 saya pn dah mula mintak diservis econnya...alahai....

CintaZulaikha said...

aduhai tengok kereta kat atas, teringat kereta sendiri...sobss

Post yang lain...

Blog Widget by LinkWithin