Kawan - Kawan jeBateja

Friday, July 11, 2014

Air Tebu Felda Palong 13...



Masa balik ke kampung di Felda Palong 13...
Untuk berbuka puasa...
Omak den arahkan kasi clear pokok tebu yang tumbang di belakang ghumah...
Den dengan jati diri yang tinggi...
Terus ikut arahan tanpa bantah...
Di bantu oleh adik den dan anak sulung...


Setelah dibersihkan...
Kami semua bawak ke kedai Cik Pon di kampung kami...
Kedai Cik Pon memang ada mesin tebu...
So kami tumpang lah guna...


Tebu2 kami telah menghasilkan 5 jug air tebu...
Wow....
Banyak juga...
Tak terfikir banyak macam tu...
Kami kena bayar RM10.00...
OK lah tu...
Tertunai hasrat IBUANDA kami...


Sebanyak ini air tebu kami...
Nak habiskan...
Perlukan 2 hari...
Ahakz.....Ahakz....

14 comments:

Nurul Ain Zulkarnaind said...

banyak sangat 5 jug tu hehe

idzwa kamaruddin said...

arghh..terliur la pulak!!

Hazmin Hamudin said...

Pergh.. Puas hati RM10 dapat lima jug air tebu..

Amanda Suria said...

perghhhh...kot den la tuh...confirm settle kojap yo...my fav ni....

Liza @ Adzriel AB said...

kak liza tak suka air tebu tapi suka makan tebu .. baru thrill. gigi pun kuat. banyaknya hasil...

jeBateja said...

NURUL AIN - Mana banyak....sekali hadap jer tu....

jeBateja said...

IDZWA - meh le kongsi.....hang ambil yg empty jer aaaa

jeBateja said...

HAZMIN - iyer aaa...pastu 2 hari baru habis....ahakz

jeBateja said...

AMANDA - fuhhh...nasib baik dah habis baru daku citer....kalau tak terpaksa kongsi dgn hang

jeBateja said...

KAK LIZA- permintaan bonda kita org kak liza.....anak yg baik sgt ni....tunaikan jerk

Hans said...

freshhhh
sedap tu

Muhammad Syahmi said...

Kalau tak dapat habiskan, boleh jual tepi jalan...

Minggu depan jemput datang tarawih di surau baru sekolah kami ye...

Syazana Zainn said...

ooo pinjam mesin pun kena bayar ke? huhu

Najeeb Yusoff said...

jiran depan rumah.hihi

Post yang lain...

Blog Widget by LinkWithin