Kawan - Kawan jeBateja

Pages

Tuesday, April 14, 2020

Baja Aji...


Semlm aku nak buat baja Ajinomoto. Aku nak guna 100gram je. Brand Ajinomoto tak jumpa yg 100gram. Aku ambil brand Aji-Nazri ni. Sama je bahan nya aku tgk.

2 minggu lepas dgn baja PCB yg maha busuk. 1 minggu lepas dgn baja roti Gardenia yg leh tahan baunya. Now dgn baja Aji ni.

Aku selalu guna 100 gram utk 10 liter air tanpa klorin ( den guna air hujan yg ditadah hari sebelum tu ). Tgk botol tu, sampai berlumut. Sebab aku buat baja ni...dlm botol yg sama dah 3 4 kali.

Kelebihan :-
Menyuburkan tanaman
Mempercepatkan tumbuhan
Cepat berbunga
Melengkapkan nutrisi tanaman

Aku buat baja ni utk pokok besar yea. Utk pokok bunga n sayur2...kena kurangkan dos...mabuk pokok tu nanti....Ahakz....

No comments:

Post yang lain...

Blog Widget by LinkWithin