Kawan - Kawan jeBateja

Wednesday, January 27, 2010

Hilang Kaki...

Al Kisah sepupu wife aku kemalangan di kampung ketika pulang dari sekolah. 2 buah lori treler yang sedang berlumba dijalan raya telah melanggar motorsikal yang dibonceng besama Pakciknyer. Akibat kemalangan tersebut, kaki kanan nyer hancur digilis yang akhirnyer tepaksa di POTONG, Punggung terkoyak sehingga terpaksa doktor kuarkan dubur di perut untuk tujuan pembuangan najis kerana punggungnyer tidak boleh digunakan dalam masa 3 bulan selepas dijahit. Leher terpaksa ditebuk kerana paru-paru penuh air, kaki kiri patah...

Usia nyer baru 11 tahun ( tahun 5 ) di Sekolah Kebangsaan Pagar Sasak, Kuala Lipis, Pahang. Bagaimana lah dia akan hadapi hari2 yang mendatang ni erk....Permintaannya selepas pembedahan potong kakinya ialah....dia nak SEPASANG KASUT BOLA....permintaan yang cukup membuatkan sepupu dan sedara marenyer ini merembas air mata....

** GAMBAR : Kaki kanan selepas dipotong, ditanam di perkuburan islam Sentul.

Buat masa ini mangsa masih berada di HKL....adehhhh

4 comments:

mAr@ZiEy said...

Takziah buat keluarga..

Pemandu treler tu Vongok tol la..tau la besar gedabak..lg mau nak race..so..pemandu vongok tu kene tahan tak..ke dorg cabut lari..betul2 vongok tahap vengong la..

+D.a.y.a.n.a+ said...

adehh..ngeri je tgk..dah la pagi tadi baru tgk eksiden kat jalan serdang ke b.b.bangi..adehh..takziah

annie said...

SUBHANALLAHHHH.....Berat mata memandang berat lagi bahu yg memikul. Dia mintak kasut bola tu yg sayu sgt....

jeBateja said...

MAR...TQ...pemandunyer dapat larik...tapi lori depa tinggal so leh le kes ni di ketengahkan...yang dah hilang tetap hilang...hak tu kena gak usahakan....

DAYANA...TQ...memang ngeri pun...den tgk terus pitam...ahakz...mabuk darah...

KAK ANNIE...Masa mintak kasut tu dia mamai lagik kak...kesan bius...now dia dah ok...cuma biasa lah bebudak...kadang2 nampak gak dia nangis sorang2...maklum je laaa...

Post yang lain...

Blog Widget by LinkWithin