Kawan - Kawan jeBateja

Tuesday, September 25, 2012

Hati2 Yeaa...



Pernah beli kereta second...?
Hati2 ye...
Takut jadi macam kat atas tu...
Main welding jerk...
Nampak kesan welding pada skru tu...?
Sepatutnya...
Tiada yeee...
Nama menatang kat atas ialah Front Hub...
Front hub ni jebat jumpa di bengkel kereta...
Di pakai oleh sebuah Toyota Wish...


Ini rupa front hub sebenarnya...
Tiada welding...
Skru tu di press...


Selapas itu di masuk kan Disc Brake...
Nampak kepala skru tu...
Kat situ lah akan masukkan TAYAR dan skru tayar...
Jadi...
Cuba bayangkan...
Berat sebuah kereta sebesar WISH...
Berada pada Front Hub yang hanya di WELDING...
Membawa kereta dengan kelajuan 110km/j...
Tiba2 skru tu tercabut or patah...
Apakah akan terjadi...?
Tayar akan terkepak...
Maka kemalangan ngeri akan berlaku...
So hati2 dengan kereta second anda...



13 comments:

Syazana Zainn said...

hikhik aku tak tau natam2 benda dalam kete..lalala

aku cume tau, masuk kunci, pulas kunci, tekan clutch, tekan minyak, tarik2 gear, jalan :D

Murni Alfathunnisa said...

terima kasih kerana menceritakan kesan2 dan akibat dari welding skru pada front hub berkenaan...sampai camtu yer kesannya...tak boleh dipandang enteng!

jeBateja said...

Syazana - bagus betul hang.....ahakz....

jeBateja said...

MURNI - ya benar bu...mmg ngak bisa di pandang enteng....bahya sekali loo....

ieda said...

uishhh ye ke nieee
aduhhh ..
sib baikk hal2 macam nie hubby yg tgk kan .. x der lahh nak pandai semua2 nie ;)

Dinas Aldi said...

Jebat, kereta second tu maksudnya kereta terpakai ka? Second hand?

Takut la tengok..

Chik Att said...

Informasi ...informasi ....tp kita tak pernah gi serbis keta.....

jeBateja said...

IEDA - mmg seeloknya keta kita ni di pantau...ahakz...

jeBateja said...

KAK DINAS - yer kak...keta second hand...ahakz....sory...english teruk...

jeBateja said...

CHIK ATT - so sape yg pegi...??

gadisBunga™ said...

ya rabbi...ni kes naya nih!

jeBateja said...

So kena hati2 yeee....

Dkna Abza said...

dkna pernah pakai kerete 2nd :)

Post yang lain...

Blog Widget by LinkWithin