Kawan - Kawan jeBateja

Pages

Tuesday, March 31, 2020

Baja PSB...


Salam Tomodachi2...semlm aku membaja pokok2 besar aku. Guna baja PSB or PhotoSynthesis Bacteria. Korang leh search kat Google or Youtube cara buat nya.

Baja ni kalau korang nak taw. Bapak busuk ooo. Adehh Bapak2 jugak yg kena....Ahakz. Baja ni dah peram lebih 4 bulan. Sebab tu bau nya....pehhh....kena kat baju...ko bilas dekat 17 sungai....belum tentu hilang bau nya.

Asalnya aku buat tak berapa nak jadi. So adik aku bagi yg dia buat. Topup sket...terus jadi. Kiranya, aku buat dulu bacteria dia tak cukup power dan perlukan bacteria lain membantu.

Macam mana bacteria ni bekerja utk tumbesaran pokok....korang google lah erk. Aku nak citer pun tak pandai.

So yg bawah tu, belah KIRI daun pokok rambutan jiran aku. Aku dah cari/pilih yg paling besar kat pokok tu. Yg KANAN tu pulak....pokok rambutan aku punya daun. Tak taw lah ini normal or tidak. Jiran aku tegur, baru aku perasan daun pokok rambutan aku ni...beza benau...

So...sape2 rasa kurus sgt. Nak cepat besau....PM tepi. Aku buleh bg minum baja PSB aku ni. Cepat sket besau....Ahakz....

Actualy...aku tak guna semata2 baja PSB ni. Antara baja2 yg aku guna...

Baja Ajinomoto
Baja Organik - beli ( hitam cair )
Baja PSB
Baja Organik kedai RM2.10
Baja Hijau kedai RM2.10

Dan aku paling suka Baja Ajinomoto sebab senang nak buat....ahakz....

No comments:

Post yang lain...

Blog Widget by LinkWithin