Kawan - Kawan jeBateja

Pages

Thursday, March 26, 2020

Pelindung...


Ini lah persiapan aku bila keluar rumah untuk beli barang2 dirumah. Sebagai ketua family yg maskulin...planing n list barang is very important...

1. Mask
2. Sanitizer
3. Tisu anti kuman
4. Glove getah 2 pasang
5. Glove plastik 2 pasang

Tempat aku ada 2 pasaraya besar. Tesco & CS.

First, aku akan pergi ke Tesco. Tesco buka 8am. Aku cari barang2 kering. Dalam 15 minit aku dah siap pilih brg. Tesco ni, pagi2 kaunter bayaran buka sikit. So aku nak kena rebut waktu secepat yg boleh berada di kaunter bayaran. Siap...8.30am.

Lepas tu aku drive ke CS. Aku kena ada 8.45am di sana. Waktu2 Corona ni. Org ramai awal. Tepat 9am CS buka, aku terus ke kawasan basah. Lepas tu aku check list senarai brg kering yg tak terbeli di tesco td. Aku finalkan di CS ni.

Kaunter di CS banyak tapi orang pun ramai. Jadi kena cepat juga. CS juga buat sekatan orang yg masuk. Aku x taw berapa ramai yg menunggu di luar td. Panjang gak barisannya. Sebab itu, elok awal.

9.20am...aku dah siap bayar di Kaunter yg masa tu takde orang pun. Hanya 20minit. Campur dgn masa beli barang di Tesco td...15minit ( tak termasuk di kaunter - sebab buka 2 kaunter ). Total 35 minit.

Aku ambil masa 35 minit di 2 pasaraya untuk penuh kan satu bonet keta Myvi. Lajukan....? Orang MASKULIN...mmg macam tu....Ahakz...

Masa itu EMAS....

No comments:

Post yang lain...

Blog Widget by LinkWithin