Kawan - Kawan jeBateja

Tuesday, October 1, 2013

Bijik Getah...


Hari tu gi Hulu Selangor...
Nghumah adik ipar...
Belakang rumah nya ada kebun getah yang sedang berbuah...
Maka dapat kumpulkan ini...
Bijik Getah...


Kebun getah ayah den sedang proses tanaman semula...
So lama sudah tak tgk bijik getah...
Rindu rasanya...
Tu yg simpan...
Bawak balik nghumah...
Ahakz

11 comments:

Pokok Manggis Depan Rumah said...

banyak kenangan dengan biji getah ni..

:: Mrs.Eady :: said...

Duk bandar mmg x jumpa la ni..

Amanina Mads said...

lama xmain biji getah.. dulu suka baling2 kt org. huhu

Dinas Aldi said...

Akak pun dah lama sangat tak tengok & pegang bijik getah. Teringat pulak kat 'Ridley gila' bila tengok bijik getah tu..

diana said...

dulu suka kutip biji getah yang berkilat..yag baru jatuh tu..jheheh

Hazmin Hamudin said...

Fuh.. Biji getah.. sekerap berani pegang macam tu tak bro?

gadisBunga™ said...

keras mcm batu la bijik getah nih...

gadisBunga™ said...

keras mcm batu la bijik getah nih...

gadisBunga™ said...

keras mcm batu la bijik getah nih...

Muhammad Syahmi said...

Simpan, boleh tunjuk generasi muda yang dah tak kenal biji getah...

Norfadhilah Abu Hassan said...

dlu2 time sekolah guna bijik getah wt main congkak.

Post yang lain...

Blog Widget by LinkWithin