Kawan - Kawan jeBateja

Wednesday, April 8, 2015

Cerita Saya Dan Angsa...


Masa sekolah dulu...
Otw nak pergi tunggu bas sekolah...
Dengan berjalan kaki...
Selalu den kena hambat dengan sekumpulan angsa....
Tak cukup tanah den lari...

Tapi pada suatu hari tu...
Tah apa kes...
Den kena marah dengan bonda...
Hati remaja masa tu bengkak jer...
Panas....
Masa lalu dekat sekumpulan angsa garang...
Depa dah nak hambat den...
Tapi hati tengah panas...
Berani pun datanglah...
Den sepak muka salah sekor angsa...
Ketuanya barang kali...
Sebab paling depan...
Bertempiaran depa larik...

Esoknya kan...
Masa otw gi sekolah...
Dari jauh lagi angsa2 tu dah larik...
Bila tenguk den...
Begitu lah hari2 seterusnya...

Wahhhh....
Kuat tul ingatan ANGSA erk...

Ahakz....


Lokasi : Felda Palong 13.

6 comments:

Rtp Farra Arisha said...

Hahaha jangan main2! Angsa pun takut dengan manusia.

hainom OKje said...

Teringat kecik kecik dulu....takut dengan angsa sebab angsa ni suka kejar orang huhu

Muhammad Syahmi said...

Angsa tu saje je tunjuk berani, padahal tak berani pun. Hehehe...

jeBateja said...

Farra Arisha - mmg angsa penakut jika kita ni berani.....ahakz

jeBateja said...

Hainom - Den pun mmg takut.....tapi kadang2 berani tu ada lah sikit....ahakz

jeBateja said...

Ustaz Syami - Uikkk...jika kita takut...depa berani ooooo.....ahakz

Post yang lain...

Blog Widget by LinkWithin