Kawan - Kawan jeBateja

Wednesday, July 8, 2009

Bila Mana aku Anak Bekas Askar

Majalah ni aku beli setiap bulan. harga RM15.00. Sebab apa aku suka beli...sebab aku ni anak bekas seorang askar. Ayah aku dulu dalam unit 3 RAMD ( Rejimen Askar Melayu DiRaja ). Oleh sebab itu aku banyak perdedahan tentang angkatan bersenjata ni. Nak jadi askar, ayah aku tak kasi sebab susah kata nyer. Aku rasa...memang susah pun, sebab dulu nak makan ayam pun susah...nak beli basikal pun kena berhutang kat Naffi ( kini PERNAMA ). Now aku rasa askar senang kot..sebab sejak Komunis letak senjata tahun 1989...satu beban askar kureng lah sket. Cuma kedaulatan sesebuah negara bergantung juga angkatan beruniform ni, bayangkan kalau tak de..senang2 je orang asing masuk dan buat onar. Apa pun bagi yg berminat nak usha web MAJALAH TEMPUR ni...CLIK HERE

No comments:

Post yang lain...

Blog Widget by LinkWithin