Kawan - Kawan jeBateja

Tuesday, July 14, 2009

Kisah Tragis Vending Machine

Kisah kawan aku yang bernama XYZ ( bukan nama sebenar )...ketika lepak2 dengan dia dan beberapa kawan lain tetiba dia kata...rasa mcm nak minum air tin lah....nada nyer seperti angkuh sebab pada tika itu tiada siapa yang membeli air tin. Setelah memasukan duit rm1.00 ( boleh guna duit kertas ). Tetiba air pilihan nyer iaitu air soya...tidak jatuh or turun..dia heran n kecewa...kami yg ada..pakat gelak je..sebab..nada angkuh nyer dah berubah bernada sedih.
Apa yang mengharukan...XYZ megingati bahawa duit itu bukan rezeki dia...mungkin bahana dia megutuk Rambutan yang dimakan sebelum ini ketika dlm opis....dia kata makan rambutan lekat celah gigi....hah..tak tahu bersyukur org lain bawak..tu lah balasan nyer....dapat apa2 pengajaran tak...?

No comments:

Post yang lain...

Blog Widget by LinkWithin