Kawan - Kawan jeBateja

Monday, June 18, 2012

Tak Cukup Lah Plak...


 Sejak 3  4 bulan yang lalu...
Jebat selalu bawak Puding or makanan setiap hari Jumaat...
Saja2 bersedekah pada hari yang mulia ni...
Jumaat lepas bawak puding Aiskrim ke kilang...
Tapi...

Pada petang Jumaat tu...
Si Lailo ( Bukan nama sebenar - gambar atas tudung coklat )...
Megadu kat jebat...
Dia kata, " Encik Jijan, saya tak dapat makan puding pun pagi tadi.."
Alamak...
Petang tu jugak Jebat tanya Leader Shift pagi...
" Betul ke Puding pagi tadi tak cukup...", tanya Jebat....
Sekali leader tu cakap...
" Hah...kau ada bawak puding ke..? Aku tak rasa pun...?",...
Aiseh, salah tanya pulak...
leader tu pun tak dapat...

  
 Rasanya jebat dah bawak banyak dah...
3/4 daripada loyang...
tak cukup lagik...
Semakin ramai agaknya budak Qa Qc ni...
Ahakz...

Ini sebelum di potong2...
Selalunya puding ni Jebat buat perasa Vanilla dan Coklat sahaja...
kali ni jebat tambah perasa Yam/Keladi...
biar lain sikit, ada 3 rasa...
Ahakz...

9 comments:

☆*♥L@dy @yU♥*☆ said...

boley jadik tokey pudding ni
ngeee....

kakcik said...

Untung dia orang. :)

Liza @ Adzriel AB said...

memang le tak cukup... satu bekas tu kak liza sorang pun boleh habis.

gadisBunga said...

malas nak nak tengok gambo puding ko. kalau tengok lama-lama sekalipun bukannya dapat rasa pun. :p

Murni Alfathunnisa said...

Jebat bila nak buat kenduri puding untuk kami pulak?hehehehe

Dinas Aldi said...

Memang konpem tak cukup okeh, yg kat Penang ni pun tak sempat rasa!

Hehe.

Muhammad Syahmi said...

kite pown tak dapat lagi...

Sha said...

klu setakat sebiji, share ramai2 mana nak dpt. akk yg sebelah tmn pun tak dpt....

amna said...

alhamdulillah..
jebat's home made ke? nk rasa skek

Post yang lain...

Blog Widget by LinkWithin