Kawan - Kawan jeBateja

Monday, January 27, 2014

27. Ikan Darat Di Belantara...


Tak sangka...
Kat kampung wife den ada aktiviti perternakan ikan...
Bukan tepi jalan...
Bukan tepi kampung...
Tapi dalam hutan belantara...
Nak masuk kena naik 4wd...
Setakat MYVI den...
Habis...


Air nya di ambil dari sungai bukit...


Menggunakan satu hose besar...
Air sungai di bawa masuk...


Dari kolam besar tu...
Ada plak kolam kecil2...
Air dari kolam besar tu plak akan di salurkan di sini...
Sini adalah transit untuk ikan2 tempahan pelanggan...
Air dari kolam ini akan disalurkan ke kolam tanah...
Seterusnya ke sungai semula...


Ini ikan yang kami beli...
5.5 kg
RM77.00...
Hah ko...
Mahal...
Tapi ikannya tidak berbau...
Tomei2 berlaka...

Ahakz

9 comments:

:: Mrs.Eady :: said...

mahal nyerrr T____________T

jeBateja said...

itu le pasai...kejut acik tauuuu

Dinas Aldi said...

Sayup ja akak tengok ikan2 yg hang beli tu, jauh betoi hang tembak. Mesti sodap tu. Tapi telan ayaq lioq dengaq rega ikan tu, gulp..

Amanda Suria said...

ok la ni...murah..mana ada mahal...yang penting ikan eh sodap...beli banyak2 tu buek BBQ ko?meh la kongsi skit lokasi kek mano..nak jugak terjah...

JunAina said...

Ikan atas bukit memanglah mahal...:)

Muhammad Syahmi said...

Ikan zaman sekarang lebih suka duduk dalam 'rumah besar' daripada duduk dalam sungai... ^_^

Norfadhilah Abu Hassan said...

mahal x pa asalkan sedap mata memandang, ssdap jgk mulut merasa...

Chik Att said...

ikan apa... tak nampak jantina species pun ....

NzA said...

Fuhhhhh...menitik2 peluh nk bayo tu...kt mana tu jebat?

Post yang lain...

Blog Widget by LinkWithin