Kawan - Kawan jeBateja

Wednesday, April 7, 2010

Indonesia...DAY 8


Depan hotel ada sungai..err..sungai ke..yup..boleh lah dikatakan sungai...tapi ngak bisa mandi erk...seperti di KL...sungai klang tu juga ngak bisa dimandi...melainkan...anda memang terasa ingin mandi...err..dalam sungai ini...


Sungai dari pandangan atas sebuah jambatan melintasinya...ahakz...dalam ke tidak ni erk...??


Jangan tenguk anak panah tu, tenguk iklan kat di seberang jalan sana...oppsss...jangan juga tenguk modelnya...tenguk nombor 3 tu...itu lah nama salah satu rangkaian di sini...just 3...ada jugak nama nya XL...kalau di Malaysia plak..Celcom..maxis...Digi...emm...di indonesia...ringkas yaaa...


Di sepanjang jalan kelihatan banyak gerai2 kecil...biasanya barang yang dijual sangat murah...kecuali mereka ubah selera menjual Kapal terbang or Kapal Layar...harga dijual disini serendah 1000 rupiah ( 37 sen..)...


Salah satu pengankutan popular yang diberi nama ANGKUTAN...macam bas mini di sekitar KL sedikit masa lalu...


Motor adalah pegangkutan yang paling popular. Ia popular kerana dapat mengelak JEM/MACET...


Lunch aku di hari ke 8...Baso....sedap ooooo


Banyak betul MALL kat sini...di ingat sekali lagi...wanita bersuami sangat tidak sesuai ke sini...


Hujan...emmm...petang je hujan disini...


Warna oren tu bukan kereta untuk Felda...ia sebuah TEKSI or disana dipanggail TAKSI dan taksi tersebut adalah sebuah proton Wira

No comments:

Post yang lain...

Blog Widget by LinkWithin