Kawan - Kawan jeBateja

Tuesday, October 16, 2012

Muak Dengan Seafood...


Sepanjang masa berada di Taiwan...
Hampir setiap hari kami di hidang dengan seafood...
Kalau tidak pun dengan seafood...
Sure dengan sup...
Busan ooo...
Akhirnya pada malam last...
Dapat gak kami makan menu yang lain...
Sebuah restoran Turki di Taichung, Taiwan...
Halal lagik...


Namun...
Menunya tetap bahsa cina...
Bukan english...
Bukan Arab...


Puas pelayan terangkan...
Kami tak faham menda...
Sebab english depa lagik teruk dari english si budak jebateja tu...


Lastnya...
Kami mintak kawan2 cina kami order kan...
Sonang...
Korang order je lah apa nak order...
Ahakz...
Kami belasah jerk...
Ahakz...


10 comments:

Herdoni Wahyono said...

'Susah' juga bila semua menu ditulis dengan bahasa setempat. Bila manajemen juga menyediakan menu dengan bahasa Inggris - sebagai bahasa Internasional - tentu memudahkan bagi pengunjung dari luar. Begitu banyak ragam pilihan menu yang spesial, dan lezat. Pengalaman yang amat mengesankan di negeri orang.

Salam sukses buat sobat 'Jebateja'.

alien said...

haha
nasib kawan ada
kalau tidak, seefuuuud laa

Guru Penyelaras Bestari & ICT said...

hahahah ayam jumpa itik ....


Chik Att

:: Mrs.Eady :: said...

Henehehee..nasib kwn ade kalo tak main tunjuk-tunjuk je la kottt :)

Aku Ibu Muda said...

macam ayam itik eh...hihihii

Dinas Aldi said...

Susah jugakla nak order kalau takdak kawan Cina hang tu, Jebat. Nasib baik dia join. Tekun nampak waiter tu ambik order, heheheh..Eh sat, waiter ka waitress tuh?

Khairul Hakimin B. Muhammad said...

hehe mujur ada kawan cina. hihi

gadisBunga™ said...

macam katak dengan tapir. ahahaha!

CintaZulaikha said...

hahhahha..cam mak ngn baby pulak, ha ko, tader kene mengena. tapi serius, bahasa baby, ko paham ker..kehkehkeh..

Murni Alfathunnisa said...

macam tu la kalau pi oversea kan...selalu nya bab makan ni memang selalu jadi kekangan kat kita..

mana la nak sesuai dengan perut melayu kita kan..

nasib baik la ada jugak restoran makanan turki..tu la terkejut tengok pic mula2 tu..ada tulis anatolia..eh..hang ni pi turki ka taiwan...hehe...

Post yang lain...

Blog Widget by LinkWithin