Kawan - Kawan jeBateja

Wednesday, December 5, 2012

Kutip Jangan Tak Kutip...



Rasa lama tak upgate blog...
Den balik kampung...
Salah satu aktiviti...
Kutip durian...
Dusun plak dalam hutan...
Jalan antara Petronas Kechau ke Merapoh...
Jalan ke Gua Musang...


Macam ne lah leh tertanam durian tengah2 hutan ni erk...
Letih tul...


Ini jalan masa nak gi ke dusun tu...
Keta tinggal di luar...
Masa lalu jalan ni...
Den tak takutkan hantu...
Den takut rimau, babi hutan dan beruang...


Punggahan kali pertama...
Urat kentut hampir putus...
Punggahan kali ke 2...
Urat sendawa plak nak putus...
Ahakz...


Myvi den kadang2 leh jadi lory...
Esuk2 nak ajau jadi ALPARD plak...


Selepas berpeluh...
Wajip lah mandi manda...
Ahakz...
Sejukkan badan dengan air segar...
Dari bukit...

20 comments:

MystoryPic said...

Assalamualaikum, tuan tanah!!!
Amboiii seronok nya org ada dusun doyan... musang king ada??

:: Mrs.Eady :: said...

ya allah best nyer kat kampung!!!

alien said...

pergh
org cakap durian hutan ni sedap!!

CintaZulaikha said...

fuhh, teringat kutip durian kat kebun mak kat teresang, pahang. siap pakai but phua chu kang agi, punya takot kena gigit pacat, kakakkka...

Murni Alfathunnisa said...

Untong laa jebat ada dusun durian sendiri...jenuh makan.. :-)

dasyat myvi hang ye jebat...bleh transform jadi lori...wakaka...kalau chek konfem chek jerit kat situ gak..takmo..takmo...very the sayang itu kereta...

Fyqa said...

besttnye ada dusun !

Muhammad Syahmi said...

Wah... dalam kebun ada sungai...

Wak Gelas™ said...

wahh dlm kebun ada durian tu jugakk.. ahHHKs

Syazana Zainn said...

eh ko org kelantan ke? hihi

aku ingat ko org neri 9

rajin benau pi kutip2 durian :p

Hazmin said...

Best kalau ada kebun durian sendiri ni. Tambah lagi ada sungai pulak tu. Memang terbaik.

Cantik tayar kereta bro. Hehe

jeBateja said...

My STORY - den mano taw musang ke...gajah ke..asalkan namanya doyan...den tolan jerk...

jeBateja said...

MRS EDY - wow...best oooo....yg paling penting aaa...tarak jem....ahakz

jeBateja said...

ALIEN - doyan ni tanam jerk kat hutan....tapi bukan le doyan yg pure hutan tu...lain spesis nya...ahakz

jeBateja said...

ZULHAIKA - ko org tersang erk...Tersang berapa...??

jeBateja said...

MURNI - den bukan apo...nak beli keto bosa tahap HILUX tak mampu...myvi je lah jadi mangso....ahakz

jeBateja said...

FYQA - lagik best kalau itu dusun...sendili punya tanah maaa....ahakz

jeBateja said...

USTAD SYAMI - bukan....dekat sungai ada kobun....ahakz

jeBateja said...

WAK GELAS - bukan....durian dalam kebun...ahakz

jeBateja said...

SYAZANA - aiyaaa...den bukan org kelate maaa....den org melaka maaa....itu dusun berada dlm perjalanan ke gua musang maaa...dusun tu dlm negeri Pahang....ahakz

jeBateja said...

HAZMIN - sungai tu untuk lepas lolah jerk....tayar keto tu mmg den bikin mcm tu...nampak lain sket....ahakz

Post yang lain...

Blog Widget by LinkWithin