Kawan - Kawan jeBateja

Wednesday, December 12, 2012

Pokok Apa Ni...?


Pokok apa ni...?
Berjujuran buah nya...







Buah rambai kot...
Sila lah ambil sorang sebijik dua...
Sebijik dua yer...
Bukan setangkai dua...

Ahakz

29 comments:

Hazmin said...

Baru nak cakap buah rambai rupanya dah ada jawapan. Hehe. Susah nak dapat buah rambai ni.

alien said...

buah rambai org xgemo sgt rasanya kot..

mama maman aka yana said...

buah rambai.. dapnya

pB said...

rambai lah nie

jeBateja said...

HAZMIN - susah erk...? den bila jumpa tak makan plak...ahakz

jeBateja said...

ALIEN - hang tak gemo...sama lah kita...ahakz

jeBateja said...

MAMA - sila lah ambil barang sebijik dua...ahakz

jeBateja said...

pB - Bukan...ini anggur...

Syazana Zainn said...

rambai eh? mcm langsat je aku tgk
ke rambai dan langsat tu sama jek? -_-

Muhammad Syahmi said...

Nak isinya.
Tak mau bijinya.

MystoryPic said...

Dulu depan rumah saya kat kg ada pokok rambai buahnya sangat lebat... takder sape yg nak makan... kadang tu ada gak org siam yg datang dengan lori nak beli sbb nak buat bedak kulit rambai

Teenager Housemaid said...

oooo..baru tau..
popkok buah rambai..macam tu rupanya buah rambai..hahaha

wahida said...

oooo, rambai ke tu...baru aku tau...haha...

Dr. Lister L.A. said...

Tahniah my fren....bagus blog u ni...

linang abi
www.do4free.com

maya amir said...

lama tak nmpk pokok rambai ni..mcm susah jek nak jumpe skang ni.. lebat ye pokok ni..

Dinas Aldi said...

Itu pokok stoberi la. Kihkih.

gadisBunga™ said...

tengok gaya rupa memang rambai la kot~

Murni Alfathunnisa said...

buah rambai ke..hehe...kite tau makan je...tak reti nak beza buah rambai, langsat n dokong..lebih kurang sama je kulit diorang..ekeke

jeBateja said...

SYAZANA oiii...mana plak ramabi n langsat sama....chaittt...lain laaa

jeBateja said...

USTAZ SYAMI - peehhh...rambai kalau nak asingkan biji n isi...pengsan.............

jeBateja said...

MYSTORY - uikkk..rambai leh buat bedak ke...??? manyak helan oooo

jeBateja said...

TEENAGER - cisss...purak2 tidak kenai plak....

jeBateja said...

WAHIDA - ha...ha....ko baru taw...aku baru NAK taw...ahakz...ahakz

jeBateja said...

Dr. Lister - uikk LINANG...hang ada blog rupanya......ahakz

jeBateja said...

MAYA - den dlm tahun 2012...ini lah kali pertama...ahakz

jeBateja said...

KAK DINAS - bukan lah kak.....ini pokok GOTAH....ahakz

jeBateja said...

GB - bukan...ini pokok GOTAH...ahakz

jeBateja said...

MURNI - adehhhh....belasah jer lah....mmg kadang2 konfius...ahakz

luqman zakaria said...

rambai cminat sgt la..langsat baru best...hehehe

Post yang lain...

Blog Widget by LinkWithin