Kawan - Kawan jeBateja

Tuesday, December 18, 2012

Panas Dan Tanggal...


Ini bukan speed trap yer...
Bukan juga AES...
Ini ujian panas...


Benda yang kita orang bakar ni nama nya FLYWHEEL....
Semua keta ada benda ni...
Bezanya besar, kecik, berat ringan, keta auto, keta manual bla...bla...bla...
Dan...
Kita nak tgk jika panas lebih dari 100° C...
Besi itam tu tertanggal tak...?


Yang ada kaki tu bukan kamera KAK DINAS...
Tetapi penyukat suhu...


Masa ni lom sampai 100°C lagik...
Penat nunggu...

Tetapi akhirnya tertanggal bila suhu 100° +++...
Jika tertanggal dlm keta...
Confirm keta tak leh setart n jalan punya...
So jangan lah bagi enjin anda panas...
Selalu2 lah tgk minyak itam...
Ahakz...
Almaklum...
Enjin leaking  tidak berbau kecuali bila terbakar nanti...
Ahakz...


10 comments:

ieda said...

huishhh memang x pandai lah saya bab2 nie .. ekke ;)

Dinas Aldi said...

Auwww, dah la entri panas & tanggal, hang sebut pulak nama akak, fewit! I like.

Gitu ka rupa ujian panas & tanggal tu eh. Takut jugaklah dengaq cenggitu, na'uzubillah!

Syazana Zainn said...

selalu abah aku je yg buat.hikhik

Daddy Ziyyad said...

wowwwww..tripod pun boleh guna buat pacak termometer eh...:P

luqman zakaria said...

bertambahlah pengetahuan org yg taktau macam aku nih..bravo2..

nur anis said...

oh..macam tu ye..baru tau..alahai..lama dah ni tak tukar minyak hitam..

mama maman aka yana said...

oo.. gitu eks..

bahaya kan..

Fyqa said...

ok sikit2 bole blaja dri sini !

citarasa rinduan said...

ohhh gitu
moralnya.. minyak itam jgn lupa check

NzA said...

baca ttp xpaham sbb bkn dlm bidang kerjaaaaa.......hehehe....

Post yang lain...

Blog Widget by LinkWithin