Kawan - Kawan jeBateja

Friday, May 3, 2013

Interbank GIRO...


Segalanya dah mudah...
Den bayar bil den semuo guna perbankan internet...
Bayar duit keta ke bank lain den guna interbank...
Tiada satu pun bil2 den yang den bayar, den perlu ke tempat tersebut...
Pendek kata den buat semua di rumah...
Jimat minyak, masa...
Dan apa guna bayar internet jika depa tak leh potong kos kita gi bayar bil...
Terbaru ni...
Maybank2u kena kan fi 10 sen jerk...
Den tak kisah pun...
Kalau nak di banding kan den ke Kajang yg sesak...
Semata2 bayar duit keta...
Tah berapa sen plak duit den habis dgn duit minyak dan masa akibat jem...


Satu lagik...
Kalau kita bawak wife sekali untuk bayar bil...
Terjumpa plak iklan2 lagu ni...
Yang kadang2 iklannya besar separuh padang bola...
Maka...
Kita dalam separuh sedar akan di goda oleh wife untuk ke arah iklan itu...
Itu jika kita bayar bil setempat...
Kalau banyak tempat...
Leh habis bajet oooo....

Ahakz....

Sumber Iklan Mega Sale tu di ambil dari http://salesnonstop.blogspot.com

5 comments:

Daddy Ziyyad said...

den sejak 2005 dah guna internet banking..mmg tak pernah sekali pun gi bayar bil...:P

Hazmin said...

Lega rasanya bila cas antara bank ni dikurangkan. Menggalakkan orang ramai membayar secara dalam talian

Amin A. R said...

saya pun..dari bayar rumah, ke bayar bil, semuanya guna internet banking....

Dinas Aldi said...

Akak pun dah lama guna internet banking ni. Geng. Masa yg dijimatkan tu hang boleh gunakan untuk buat lebih banyak puding. Puding milo + oreo satu :D

Murni Alfathunnisa said...

internet banking je mudah. sambil makan kacang dok depan tv leh settle semua bil. instalment keta je klu jumpa atm transfer teruih..malas nak interbank giro.

Post yang lain...

Blog Widget by LinkWithin