Kawan - Kawan jeBateja

Saturday, June 8, 2013

Bombardier 415MP...


Kapal terbang leh mendarat atas air...
Milik Agensi Penguatkuasaan Maritim Malaysia...
Buatan KANADA...


Berperanan sebagai rondaan maritim, mencari dan menyelamat  ( SAR ) serta memadam kebakaran...
Mempunyai kelebihan boleh pergi lebih laju dari helikopter...



Pesawat ini mampu mencedok air sebanyak 6137 liter air dalam 12 saat...
Dengan kelajuan 130km/j...
Sepanjang 410 meter...

Emmm...
Jika ada kebakaran rumah....
Sekali lepas jerk kot...
Errr...
Agaknya laaa...
Ahakz...

Gambar2 di ambil dari :-


Tq

10 comments:

Herdoni Wahyono said...

Sebuah tugas yang mulia bila ada kecelakaan laut dan kebakaran menimpa suatu kapal. Bagaimanapun juga mencegah lebih baik dari pada tertimpa suatu bahaya. Disiplin, bekerja berdasar SOP, waspada dan hati-hati. Gambar-gambar yang amat menarik. Teknologi banyak membantu kita untuk suatu aksi segera. Salam cemerlang dari Indonesia.

gadisBunga™ said...

fuh. boleh cedok air tuh!!!

NzA said...

nmpk mcm pesawat mainan...hehehe...

Amanda Suria said...

If rumah org xde air boleh la mintak tolong kat diorang kan? Huhu..larikkkkk....

Dinas Aldi said...

Tengok kapai tebang yg pertama tu teringat plak cerita Fantasy Island dulu2, kehkeh.

ieda immi said...

nie beli 2nd hand ke ??

aniswany said...

sapa yg malas mandi pn blh laa dduk bwh kapal terbang ni..ngeh3

Cik Aien said...

Pin pin..
dah lain belog nie :)
Jebateja.. nama tk ubah..
dolu2 selalu balas2 blogwalking..

*review komen lelama kt entry kitee

Syazana Zainn said...

amboi hihi
minat nau ko dgn kapal bagai ni

p/s: aku ok dah weh, thanks ;)

Amanina Mads said...

fuhhh hebat betul.. bomba malaysia kena ada 1

Post yang lain...

Blog Widget by LinkWithin