Kawan - Kawan jeBateja

Monday, August 22, 2011

Pergi Dan Kembali...

Hai geng...
Den dah balik dari Mekah semalam...
Balik2 ni selsema n demam sket...
Nasib baik mintak cuti...
Kalau tidak, HARUS mc...
Masa pergi dulu den naik Saudi Airline...
Balik pun sama...

Mula2 kami ziarah ke Madinah dulu...
Kejutan disini ialah cuaca sangat PANAS...
Sehinggakan angin yang bertiup pun panas bangat...
Dah ke Madinah wajip le singgah Masjid Nabi kan ( Masjid NABAWI )...
Masjidnya lawa...
Kat laman nya ada payung raksaksa...
Canggih gitu...

So bila dah payungnya besau...
Banyak plak tu...
Lalu bawah laman nya....
Redup jerk...
Tapi tiupan angin panas still terasa...

Bila malam...
payung tadi di tutup...
Malah sebelum berbuka pun sudah di tutup...
Tak pernah sempat pun jebat melihat cara payung ni tertutup...
Mesti gempak...
Ahakz...

Macam ni le rupanya nya payung kalau dah tertutup...

Kawasan Masjid Nabawi dan Madinah antara 2 kawasan suci di Arab Saudi...
Di sini DEBU yang berterbangan pun boleh menjadi ubat...
Kurma terbaek berasal dari MAdinah...
Nabi kita lebih lama tinggal di Madinah berbanding di Mekah biarpun Nabi kita lahir di Mekah...

Belum sempat BW sangat...
Layan demam dulu...
Ahakz...

40 comments:

☆*♥L@dy @yU♥*☆ said...

welcome back jebat
alahmdulliah jebat antara yg terpilih pergi ke rumah Allah...wish one day ai pow boley jejak kaki ke citu...
nanak ayaq zam2 ai mana...(buat muka x malu ni) ngeeeee

schaze zainn said...

OMG! Finally ko dah balik..haha

ade hadiah untuk aku tak? xP

p/s: masjid BABAWI or NABAWI? aku mcm konfius sikit =,="

selamat hari raya.

duit raya please :p

Aku Ibu Muda said...

alhamdulillah...jebat selamat kembali :)

chiLleD...!! said...

alhmdulillah..rndu sam entry jebat..kih3

moga cepat sembuh dan kembli berbw..t share2 lah crita kt sana..ahakz

jeBateja said...

Lady ayu - Tq...Tq....ahakz...semoga hang pun dapat pi sana satu hari nanti....Isya ALLAH....

Maw air zam2...meh dyg ghumah...sementara stock masih ada...

jeBateja said...

SCHAZE - typo lah....dah betul kan dah....ahakz....

dah bangka2 pun nak duit raya....banyak lah ko.....

jeBateja said...

IBU MUDA - hik...hik....ha ah...dah kembali...selamat ketemu lagik ya bu...

jeBateja said...

CHILIED - ha...ha....rindu erk.....rindu gak sama hang....ahakz...

NzA said...

Alhamdulillah dh selamat kembali...take care.

CintaZulaikha said...

seronoknya, bilalah diri ini dpt ke sana..

Nurhidayah Shamsury said...

alhamdullilah balik sudah..de ole2 x tuk reader jebat ni..hehehe

Adzriel @ Liza AB said...

yeay... jijan dah balik. rindu kat ko.. minum ayor bebanyok ye!

Dinas Aldi said...

Alhamdulillah dah selamat balik. Tak sabor nak baca pasal kisah di sana peh ni :)

ILA HonEyBuNNy said...

salam jebat....

rupanya g umrah ya.....alhamdulilah...selamat pergi dan balik...;-)

lama jebat xde...rindu gak neh...ahhahah

diana said...

canggihnya payung..
ltak kat lama umah pun lawa ni..:p

zati embong said...

syukurlah selamat kembali.xpe,demam yg berbaloi.hihi

アヌムちゃん said...

ciannye demam pulak ye..isk2..alhamdulillah dh selamat pulang.bestnyaa dpt pegi mekah..nnt boleh la story mory pengalaman di sane ye :)

Citarasa Rinduan said...

salam kembali ke malaysia jebat.
sebenarnya, seharian kak teringat kamu..
hahahha
rupanya kamu dah selamat mengerjakan umrah..

syukur..
lepas nie nak nakal2 lagi ker??

moga cepats emboh ya dik

hanaahmad said...

alhamdulillah selamat pulang. mahu ke sana juga satu hari nanti. insyaAllah. :)

nidus2 said...

Selamat kembali Jebat.....Insyaallah aku akan ke sana juga nanti.

Ann Huda (Ate) said...

Alhamdulillah dah selamat balik. Mesti syiok kan buat ibadah di sana masa bln2 posa ni, lebih dzuq.. nikmat. Beruntung ko Jebat.

jeBateja said...

NZA - iyer dah sampai rumah....tq....ahakz

jeBateja said...

ZULAIKHA -IsyaAllah...bila mana Allah dah jemput nanti...sampai laaa...

jeBateja said...

HIDAYAH - ha...ha....den poei pun org sponsor...mcm ne plak nak bg ole2....ahakz

jeBateja said...

KAK LIZA - ha....ha....rindu kat akak jugak....dah makin kureng demam nya

jeBateja said...

DINAS - ahakz...ok..ok...nanti kita kisah kan sket2...ahakz

jeBateja said...

HONEY - wooo..kita pun rindu kat hang ooooo...rindu kat tudung cantik...ahakz

jeBateja said...

DIANA - kalau letak kat ghumah...alamatnya...tak kena hujan le bumbung ghumah....bapak besonya....ahakz

jeBateja said...

ZATI - yer...yer...demam yg berbaloi....ahakz

jeBateja said...

PUAN JEPUN - ok/..nanti kita citer yer....ahakz

jeBateja said...

KAK AYU - wahhhh...ingat jugak akak kat kita...terharu ni.....sop...sop....

jeBateja said...

HANA - IsyaALLAH....kalau di izin sure akan sampai...

jeBateja said...

PAK NIDUS - Tq Pak nidus.....harapnya pak nidus jugak akan selamat sampai ke sana....Isya ALLAH...

jeBateja said...

ANN NUDA- yup...cabarannya pun lebih sedikit.....ahakz...

juanita said...

alhamdullilahh...agak2 bila la dapat ke sana yer

www.tetikusrusak.net

Ati Masrif said...

salam,

Allah...kita baru tau awak
ke sana tau..
kalau tau awai2 kita kirim
kurma sepokok...boleh ambik
kat lipis nanti...

balik lipiskan raya ni :)
kat belah mana agaknya tu
mil kita kat bt.4 jeh

jeBateja said...

juanita - Isya Allah....ada rezeki lepas le ke sana....

jeBateja said...

ATI - he...he...sepokok yeee...gambo leh le....ahakz....

kita balik mil gak...kat kampung petola, pagar sasak....ahakz

Ati Masrif said...

alamak..tak tau manalah

cam tak pernah dengar jeh

tapi kita dah buat date nak
jumpa kak mah-lipis lady :)

jeBateja said...

haiii...org lipis pun tak taw....ahakz....selepas pada Petronas kat Kechau tu....ahakz

Post yang lain...

Blog Widget by LinkWithin