Kawan - Kawan jeBateja

Friday, August 26, 2011

Jebateja Dan Masjid Nabawi...

Keadaan sesak ni ketika Jebat hendak ke Makam Nabi kita yang dikasihi...
Ia berada didalam Masjid Nabawi...

Didalam Masjid ini ada beberapa kawasan yang mustajap doanya...
Maka ramai lah orang2 Islam yang mengambil peluang itu...

Dikawasan Mimbar ni adalah salah satunya kawasan mustajap doanya...

Ada beberapa tiang masjid yang juga antara mustajap doanya...
Jebat tak leh nak rapat tiang2 ini...
Sebab dah ada orang duduk kat situ...
Juga nak kena jaga2...
Takut polis2 yang berkawal nampak jebat ambil gambar...
Kalau nampak depa marah ooo...
Kira ni curi2 ambil...
Jemaah wanita langsung tak boleh ambil gambo...

Dikawasan polis jaga ini adalah tempat yang paling orang rebut...
Ia di panggil RAUDAH...
Mutawif kata ia sebahagian dari Syurga...
Maka doa2 kita paling dekat dengan ALLAH S.W.T...
Nak kenal kawasan ini senang jerk...
Seluruh kawasan Masjid Nabawi ini berkarpet MERAH...
Hanya kawasan RAUDAH ini aje yang HIJAU karpetnya...
SO...
Jemaah berebut untuk bersolat sunat dan untuk berdoa...
Jadi pandai2 lah nak merebut peluang...
Jika di izin NYA...
Dapatlah peluang ini...

NOTE : Jemaah wanita ditetapkan 200 orang sekali masuk...
Itu pun dengarnya ada jadual2 tertentu...
Di makam RASULLAH S.A.W. pula, dimakam bersama Saidina Abu Bakar dan Saidina Umar Al Khatab...
Dikatakan juga, didalam makam ada satu lagi kawasan kosong yang dikhaskan untuk Nabi ISA ketika akhir zaman nanti...

Bestkan...harap2 ada yang terbuka hati nak ke sana nanti...ISYAALLAH...

24 comments:

☆*♥L@dy @yU♥*☆ said...

biler la my turun nak ke sana plak...syoknyer tgk boley beridabat kat umah Allah ni

Ati Masrif said...

cantik masjid tu ye..

selamat hari raya aidilfitri
maaf zahir dan batin :)

kalau terselisih di pekan lipis
tegur2lah :)
kita ni rabun tak nampak..hihi

Aku Ibu Muda said...

mudah2an ada rezeki nk ke sana nanti

schaze zainn said...

ko ade tak doakan aku cepat kawen nnt? haha xP

Izyan Masri said...

SANGAT BEST KALAU DPT PEGI SINI T_T

chiLleD...!! said...

btol lah kt sini xleh amik gmbr..bru jer nk tnya..hehe

sempat ea jebat amik gmbr dlm sesk2 tu..=)

harap brpluang ke sana.

Liza @ Adzriel AB said...

seronok dpt peluang ni jijan...

nidus2 said...

Tak sabar rasanya nak ke sana....insyaallah.

Dinas Aldi said...

Dapat jugak ambik gambar buat tatapan kengkawan di sini, selamat. Syahdu tengok...

Amirah Adnan said...

tak sabar nak tunggu peluang pegi mekah..!

Umie Artoqiemie said...

ingin rasanya nak solat kat kawasan RAUDAH tu..

Cinderella said...

hadiah dari Madinah lar ni..takdapat pergi dapat tengok pun jadi lah...

rezeki jatbateja dapat masuk n snap pic curik2 hehe

banyak lagi yg nak diperbetulkan sebelum pergi ke sana..

ILA HonEyBuNNy said...

ya jebat...

terbuka hati juga..insyaAllah suatu hari nanti....baca kisaH dari jebat pun tenang ja hati tgk..;)

bunga said...

Alhamdulillah..insyAllah,,akan sampai ke sana suatu ari nanti..

アヌム ちゃん said...

pernah dgr pasal raudah ni dari ibu saya..mcm ni rupanya tmptnya..thanks for the pic..huhu..bila la dpt peluang nk kesana..

btw, selamat hari raya..

khairunnisa ♥ said...

Assalamualaikum, moga diberi kesihatan yang baik dan dapat pi sanna satu hari nanti. Selamat Hari Raya. Maaf Zahir dan Batin ^_^

Fida Husain said...

salam aidilfitri ye encik jebat :D

MIMIE AIZA said...

bestnya jebat dpt pegi

schaze zainn said...

wei jebat.. ko tak apdet ke untuk raye =,="

amalhaj said...

sonok bebenor ler miker jeBateja dapat wat omghah dlm bulan poser. aper2 pon tahniah daghi teman

zati embong said...

mana2 jemaah wanita yg dpt msuk bertuah kan?

jebat Salam aidilfitri. Maaf zahir batin..

wahida said...

ya Allah...jebat, aku rasa nak ke sana sgt2...ko doakan lah aku, semoga aku dapat jejak kaki ke tanah suci tu..

seronok baca citer ko ni jebat...

chemil ila said...

alhamdulillah...seronoknya dah sampai sana. Insyallah, 1 hari nnt nak ke sana juga..

Teenager Housemaid said...

T.T
cek rindu nak pergi sana lagi..
sangat sayukan bila ada kat dalam masjid navawi ni..
waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
nak pergi lagi!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Alhamdulilah..hang selamat pergi selamat balik..
cek pergi tak tangkap gambo pun.huhu tapi gambo cek ade kt kamera org laen..kekeke

Post yang lain...

Blog Widget by LinkWithin