Kawan - Kawan jeBateja

Wednesday, August 24, 2011

Seorang Suami Yang Di Dera...

Lama tak masak...
Wife berkata...
Sejak abg gi Mekah...
Tak dapat rasa masakkan abg...
Apa kata abg buat puding untuk berbuka ni...
Sebagai suami Mithali lagi Maskulin...
Konpem den buat punya...

Puding Mable yang telah diubah suai oleh jebat...
Wife suka...
Ok aaa...
Ahakz.. Resepi boleh ambil di youtube yeee...

Siakap 3 rasa...
Ini menu wajip anak2 yang kerinduan bapanya...
Resepi ni pun boleh di ambil di youtube yee...
Sodap...
Kat tesco Ikan ni rm12.90 sekilo...
Kat pasar den tgk mahal bonaa...
Tapi kalau nak mencubo...
Pakai jerk ikan kembung...
Jangan ikan bilis sudah...
Ahakz...

21 comments:

Liza @ Adzriel AB said...

laa... mana ikannya dah tak nampak dah menyorok dibalik sayur yg penuh.. ha..ha... bagus! bagus! suami yg baik. buat selalu..ha!.ha!

ILA HonEyBuNNy said...

wahhhh...terbaik la jebat...

cm tu la...komfom si isteri syg selalu...ehhehe

nidus2 said...

Jebat,
Satu jer nak cakap dengan kau....jangan selalu tunjuk pandai dengan isteri, hah akibatnya kena masaklah selalu....hee3. Selamat Raya.

Adila Sahaja said...

aikkkk.....jebat pergi Mekah ke,,,?tak tahu pun...

Dinas Aldi said...

Konpem hang suami mithali lagi maskulin, Jebat.

Sungguh meriah lauk tu, ikan siap menyorok sebab takut dimakan, hehehe!

CintaZulaikha said...

siakap 3 rasa mmg terbaek dari ladang..makanan kegemeran den jugak tuh...slurpp..

jeBateja said...

KAK LIZA - terlebih sayur tu kak....ahakz...tapi baik utk kesihatan gitu...ahakz

jeBateja said...

HONEY - sape tak sayang bini oiiii....ahakz

jeBateja said...

PAK NIDUS - betui gak...ahakz...saja je tu....takut hilang skill...ahakz

jeBateja said...

ADILA - udah balik pun....ahakz

jeBateja said...

DINAS - waka...waka....hakikatnya tak hensem pun...ahakz

jeBateja said...

ZULAIKHA - ooo..iyer ke...leh geng dgn anak den nanti erk...suka sgt makan ikan mcm ni...ahakz

Aku Ibu Muda said...

jeBat...tak buat open hse ke...nk dtg beraya ni :)

Nurhidayah Shamsury said...

kembali berblog..hehehe...slmt hr raye tau..

bunga said...

Alhamdulillah..selamat sampai..bila ko nak buat tuk aku satu..asyik post gambar jer..hahaa

chiLleD...!! said...

jebat, mana ikannya??hee

kakcik said...

Kakcik ingatkan tadi paprik sebab banyak sayur. :)

Ati Masrif said...

sama macam hubby kita

sesekali kena dera gak
tapi dia mahir masak je
kuih ..puding ke..tak reti..hihi

shah said...

Along...Buat masa rumah terbuka nanti

schaze zainn said...

laa ko pi sorg2 ke?

aku ingat ko bawak satu family..hihi

xP

NzA said...

sskali kena dera apa salahnya..anak n isteri dh rindu air tangan jebat la tu...cantiknya warna puding tu...mesti rasanya marvelos....

Post yang lain...

Blog Widget by LinkWithin