Kawan - Kawan jeBateja

Monday, May 11, 2009

Koje Ku Yang Tak Kunjung Abis....Downgrade

Ahakz...tarikh 5hb Mei 2008, aku terpaksa mendowngradekan jawatan aku untuk menjaga line. Selalunyer keja2 jaga line ni inspector QC...tapi dalam kes aku ni...akibat kekurangan orang maka..aku terpaksa turun padang ( x de padang pun kat sini..). Now dah setahun...aku masih jaga line...ahakz...mmg tak pernah berlaku dlm kilang ni. Nasib badan....


Hah..ini line nyer..Bracket Engine Mounting khas untuk MYVI. Ia juga akan diguna pakai dlm Projek MPV perodua.


Ini bracket AT..keto myvi auto je leh nampak benda alah ni. Ia berada bawah bateri...cuba lah usha.


Yg ni bracket RR..ia tak leh nampak dari luar sebab ada kat belakang2 enjin. Masa ni aku tgh buat inspection dgn CMM ( Cordinate Measuring Machine ).
Ini brake drum utk myvi...brake kat tayar belakang. Masa ni brake drum di uji melihat kebulatan nyer..brake sesuatu yg sensitip...so kena lah ia di inspection dgn teliti...sebarang kegagalan membuat inspection...buleh membahyakan nyawa pengguna...emmm...

No comments:

Post yang lain...

Blog Widget by LinkWithin