Kawan - Kawan jeBateja

Sunday, May 17, 2009

Laman Hijoooo

Pokok Mangga depan rumah..pokok ni di serang anai2. Habis satu batang dikerja kan oleh anai2. Apa aku buat, beli produk serai wangi dalam bentuk cecair kat Giant Nilai. Bancuh dengan air, masuk dlm mesin penyembur...sembur kat batang pokok mangga yang diserang anai2. Tak cukup dengan tu, takut plak sarang anai2 ada dlm tanah, letak serai wangi td dalam baldi, bancuh dengan air...pastu siram kat pangkal pokok mangga. Hah...dah 2 minggu..dah tak nampak anai2...hah...hah..hah...aku berjaya...

Apa nama pokok ni erk. Rasanya dalam family keladi kot sebab apa aku kata macam tu...pokok ni ambil kat kampung. Mak aku ada tanam. Daunnyer leh membesar tahap permaidani yang aladdin pakai buat terbang tu. Masa aku ambil pokok ni, punya lah susah nak letak dalam myvi aku yang besau macam lori kontena. Pas tu kena plak kat tangan...punya lah gatal...tu lah pasal aku kata pokok ni dlm family keladi..kena sekali..gatal2. Emm...kini aku paham makna..miang2 keladi...ahakz

No comments:

Post yang lain...

Blog Widget by LinkWithin