Kawan - Kawan jeBateja

Monday, May 25, 2009

MemBZ kan diri.....

Ahad lepas...waktu paling sibuk...selain kena kerja n siapkan report status reject last week...aku juga kena buat puding mable n jagung untuk dihantar ke pelanggan yg telah menempah. Selain tu Kek gula hangus yg menjadi TERAS kepada bisnes semakin mendapat tempat. Bukan nak berlagak or meyombong...peningkatan jualan dalam bulan Mei ini yang bukan lah dalam musim perayaan seperti Hari Raya membuktikan betapa promosi mulut ke mulut menjadi TUNJANG utama bisnes ni dan aku masih lagik bagai x percaya..PUDING yg selama ini aku buat sebagai hobi kini permintaan nya hampir menyamai Kek Gula Hangus. Puding Jagung n Mable sangat2 mendapat tempat di hati pelanggan. Bukan nak puji diri or apa2 pun...dari feedback...mmg puding yg aku buat mendapat perhatian sehingga ada yg dah 2 3 kali order. Apa yang aku tekankan..mengunakan produk bermutu. Walaupun untung nyer sket kerna untuk mengunakan produk bermutu mmg mahal harga nyer meyebabkan profitnyer kurang namun aku puas hati sebab...apa yang menjadi hobi aku kini mendatangkan wang...


Gambar atas ni adalah diantara bahan2 yang aku perlukan untuk buat puding trifle. Ada dikalangan pelanggan yang mahu aku menjualnyer. Aku memang tak maw jual sebab hendak membuatnyer adalah sangat susah bg aku lagi pun aku tak taw nak letak harga sebab bahan2 nyer mmg banyak dan mahal gak lah. Pelanggan aku tu tak kisah...dia suruh aku letak aje berapa harga nyer...pehhh...maw tak maw..aku kena buat balik puding ni n senaraikan kos2 nyer. Isnin..25/05/2009..IsyaAllah..akan ku buat. Kepada yang maw melihat bagaimana puding ni di buat sila klik SINI

No comments:

Post yang lain...

Blog Widget by LinkWithin