Kawan - Kawan jeBateja

Monday, September 7, 2009

Langgar Lampu


Balik keja...terpandang satu bangunan...salah satu tempat membeli belah di Bdr Baru Bangi..dulu orang panggil Warta sebab Warta penyewa utama kot dlm bangunan tu...now Bintang ambil alih....tapi orang still panggil Warta...apsal tah....( gambar diambil dari simpang empat berlampu isyarat )



Bila lampu isyarat mula hijo..aku mula bergerak....tapi ada sekor kancil yang dipandu oleh wanita dari arah kanan still nak mencuba nasib walaupun laluan dia dah lampu merah....nasib baik aku tak langgar...siot je...hangin punyer pasal..aku bunyikan siren...hah.jgn tak tahu..dlm keta aku ada siren..dari ambulan sampai le bomba......ngelabah budak tu aku bunyikan siren...hah..padan muka....kalau aku langgar td....di gak yg susah....al maklum..aku akan langgar kat bahagian pemandu....tak ke bahya...

2 comments:

chemil ila said...

sian driver kancil tu...dulu dia ambik lesen terbang...sebab tu tak tau peraturan...

jebateja said...

iyer lah kot...kalau dah dia lesen terbang..bawak le kancil dia terbang....ahakz

Post yang lain...

Blog Widget by LinkWithin