Kawan - Kawan jeBateja

Sunday, September 13, 2009

Overtime di Hari AHAD...

Hari ni ahad kena overtime...pehhh.....terpaksa buat persediaan untuk satu audit esuk. Benda yang nampak canggih ni...nama nyer CMM ( dah pernah bgtaw dulu )...satu instrument inspection yang paling mahal n sensitif....ada byk brand dlm dunia ni...tapi aku suka brand yg aku guna sekarang Ziess ( boleh nampak brand ni kat zoom kamera khasnyer hp SONY ERICSON ). Sebab aku suka..? Sebabnyer nak una benda ni kena pandai baca DRAWING n BUAT PROGRAM kat PC yg ada dlm gambar tu....dan SOFTWARE nyer...sangat2 mesra ALAM....ahakz....CMM ni ada 2 kat sini..kalau rosak kedua2 nyer..kita orang sewa/guna kat UKM, Bdr Baru Bangi...( sejam rm30...)...ahakz. Kepada yang baru habis belaja jurusan MEKANIKAL....kena le taw bab2 ni...sebab..dunia dah berubah....kalau taw setakat baca DRAWING....operator machine tempat den pun buleh....SRP je....so...cari le ilmu...sebab ada yang bebudak PRAKTIKAL kat sini...CMM pun tak pernah tgk...apa daaaaa...ketinggalan nyer....suruh le institut tempat korang belaja beli 3 4 bijik...pas tu belaja..tatak rugi oooooo

No comments:

Post yang lain...

Blog Widget by LinkWithin