Kawan - Kawan jeBateja

Sunday, September 6, 2009

Puding Jagung...



Time rehat tadi...balik rumah kejap..semata2 nak buat puding jagung...bukan apa, puding ni paling senang buat dan cepat. Puding jagung yg sebelum ni guna agar2 biasa now aku guna serbuk agar2 lebih cepat masak dan jimat gas. Sebab apa..? kalau guna agar2 biasa tu, kita kena tunggu agar2 HANCUR baru masuk gula..pas tu gula hancur baru masuk jagung tin...tapi bila guna serbuk agar2..serbuk agar n gula...masuk je sekali...pas tu jagung. Tapi awas..pastikan air tak lebih 1000ml makna nyer...kalau guna susu cair..kena lah kurangkan air....kan2. Kalau nak try puding jagung mudah...klik sini.

No comments:

Post yang lain...

Blog Widget by LinkWithin