Kawan - Kawan jeBateja

Friday, February 10, 2012

Ibadah Bernilai RM2.00...

Den pernah citer kan...
Kilang den tetiap minggu ada Kuliah Agama, Tazkirah Or ceramah...
Last week kan...
Ustaz tu citer pasal Doa yang susah nak di tunaikan oleh Allah...
Dia bagi contoh...
Kalau kita ada duit RM30k...
Pas tu kita gi kedai kereta...
Nak boli kereta bernilai RM238k...
Sure lah kena pelempang jerman oleh salesman...
Pas tu dia kata...
Kalau ibadah kita ni...
Cukup2 makan jerk...
Macam ne nak mintak lebih2 dari Allah...
Emmm...
Den raso...
Nilai ibadah den bernilai RM2.00 jerk...
Adehhh...
Abis lah den...

Ustaz tu datang ke kilang den naik motor ni...
Dia nya motor lebih bernilai dari ibadah den...

** Gambar atas...suasana selepas majlis Tazkirah.

16 comments:

alinac lover said...

a.a lah kan.. btol gak tu

CintaZulaikha said...

ha a lah kan..solat pon banyak tgl, ada hati nak minta sejongkong emas dari Allah..ada ka patot...

rasa sesal plak..

Dinas Aldi said...

Wahhh ustad naik encek Kawa..

Akak pun rasa ibadah akak bernilai RM2 jugak..err, mungkin kurang lagi kot, huhu..

khairunnisa ♥ said...

salam, sempat lagi amik gambar moto ustaz ^_^

if rasa tak cukup, tambahkan lagi. masih ada masa :) selamat beribadah Jebat..

Papa Mifz said...

amboi moto uztaz tuh...

zati embong said...

betul..rendah diri rasa.

アヌムちゃん said...

sama2 la kita tgkatkan amal ibadah kita..huhu

Liza @ Adzriel AB said...

kelebihan Jumaat di SMC

Muhammad Syahmi said...

tak salah kita nak mintak lebih, tp dlm masa yg sama kene kerja lebih.

kita dpt gaji RM 2.00, tpi kita tetiba nak RM 5.00 nak isi minyak motor. kita buatlah ot utk top-up lg RM 3.00...

ILA HonEyBuNNy said...

jebatttt...

jom beribadah...

pastu kita pakai tudung menutup aurat..jaga amalan kita..;;)

NzA said...

ustaz rock....he...

betul la tu...nk menderma utk saham akhirat bkn main brkira ttp utk melaram xkisah brapa kita melabur.....

Ainie Maydie said...

erm erm sekarang baru faham.. :)
contoh terbaik ..hehe simple n senang faham

Fyqa said...

penuh makna !

jeBateja said...

ALINAC - den raso betul....ahakz

ZULHAIKA - errr...kenapa minta sejongkong emas..? minta 2 jongkong lah...bg kita satu...ahakz

KAK DINAS - eleh...merendah diri plak....sure akak tinggi tahap gaban ibadahnya...

NISA - harap2...sentiasa di beri masa...

PAPA - hah...berminat ke...pi le beli satu...ahakz

ZATI - den lagi le rasa rendah...ahakz

PUAN JEPUN - Isya ALLAH...

KAK LIZA - he...he...anatara kelebihannya....

USTAZ SYAMI - yup,....den rasa itu yg perlu dipandang...

ILA - tudung warna apa nak pakai..?

NZA - errr...terasa plak den cikgu oiii....ahakz

AINIE - kita suka yg simple2 jerk...tulisan pun simple....

FIQA - Penuh makna...dan melimpah juga...ahakz

Teenager Housemaid said...

cek pun rasa ibadah cek bernilai rm2.00 je.. eh ke doposen je?
sedihnya.. T_T

Faza said...

setuju sgt.. *insaf ..

Post yang lain...

Blog Widget by LinkWithin