Kawan - Kawan jeBateja

Saturday, June 5, 2010

Agar - Agar Nangka...


Ternampak Nangka kat kodai...teringat plak sorang anak buah yang meroyan nak agar2 nangka sebab sebelum ni aku bawak dia tak dapat rasa ( kisahnya DISINI ). So alang2 dah nampak ni...boleh lah buat...

Kalau ikut cara aku...aku carik2 kan ( bukan Corak Carik ) sebab aku akan rebus dulu nangka ni sebab pertamanya...nak kuarkan patinya jadi agar2 akan harum bau nangka ( tak kan nak bau Tembikai plak erk..) dan kedua nak lembutkan nangka ni...kalau dah lembut dan jadi agar2 senang nak potong...kan...kan...


Jeng2...dah siap...kenapa nampak warna hijau?...sebab aku letak pewarna hijau...wife yang suruh...aku tak maw letak sebab suka lagik kalau nampak jernih...nampak nangka yang berselirat...tapi...sayang bini nyer pasal...ikut je lah...ahakz...

Ini budaknya...amboi...dalam mulut lom habis...nak capai lagik...aiyokkk...don't tamak2 arrr....

4 comments:

misz benida said...

cempadak goreng panas2.
mkn dgn kopi 0 kawww punya..
sedap tuu

jeBateja said...

Errr...lama tak nampak cempedak....pehhh...hang ni buek den terliur laaaaa

HonEyBuNNy said...

wahhhh sedapnya....nyum3..

jeBateja said...

Memang sodap...hingga menjilat Alas meja oooooo

Post yang lain...

Blog Widget by LinkWithin