Kawan - Kawan jeBateja

Tuesday, June 1, 2010

Susahnya...

Kapal yang menghantau bantuan ke Gaza telah pun di serang Israel. Daripada beberapa blog yang aku baca sudah 16 orang mati. Beberapa orang rakyat Malaysia yang turut serta belum diketahui status mereka. Susah juga nak beri bantuan ni...macam macam halangan. Harapan...tekanan media...kuasa besar...akan dapat membuat israel melepaskan kapal2 yang membawa bantuan kemanusian ini. Realistiknya...mencarut..memaki...menempelak israel tak kan megubah apa2...lebih baik berdoa agar bantuan itu di permudahkan. Nak harap Pak Arab2 di area sana...lupakan saja lah...kalau baca sejarah mereka ketika israel mula ditubuhkan...semuanya macam hampeh je...Malah Presiden Mesir yang pernah megetuai peperangan menentang Israel sedikit masa lalu..kini antara mereka yang bersama2 dengan israel...emm....dunia2...nampak gaya kita kena Boikot kembali barangan depa ni...itu pun kira perang jugak...kan...kan....

2 comments:

misz benida said...

kdg2 kita nk boikot brg dieorg,tpi mlysia ni trlalu bgntung sgt kpda brngan dri lua..so,nk xnk trpaksa kdg2 beli brg dieorg.

jeBateja said...

Iyer erk...betul gak tu...dapat boikot mana yang buleh...okay dah...biar sedikit jgn tak de langsung...hik..hik

Post yang lain...

Blog Widget by LinkWithin