Kawan - Kawan jeBateja

Monday, June 13, 2011

Bakso Malaysia Vs Bakso Indonesia...

Pehhh...
Baru siapkan tempahan pelanggan dari Cheras, Kuala Lumpur...
2pcs Puding Mable...
1pc Puding triffle...
Terkelip2 mata mandang...
Ngantuk...
Malam tadi keja malam...
Ahakz...

Bila Siti Murni citer pasal LONTONG...
Den teringat makanan kegemaran dari seberang...
BAKSO...
Bakso kat atas tu beli kat pasar malam...
Sedap ooo...
Ketika menaip ni...
Terkuar2 air liur...
Ahakz...

Yang ni plak bakso kat Bekasi, Indonesia...
Den makan semasa pergi ke sana tahun lepas...
Sedap gak...
Bakso kat sana ada banyak yg francais bagai...
So makan di tempat lebih xclusive...
Kalau nak beza sedap...
Sama jer...
Sebab yang jual kat Pasar Malam tu...
Orang Indonesia jugak...
Tapi yang jual kat Indonesia lebih pelbagai Baksonya...
Siap ada sambal dlm bebola daging...
Teramat pedasnya...
Tak salahnya depa panggil Granate Bakso ( kalau tak salah lah....)...
Yang pasti sedap...
Lebih2 lagik kalau korang pergi dengan duit syarikat...
Ahakz,,,,ahakz,,,,ahakz,,,,

26 comments:

kakcik said...

Pedas? Oh Kakcik lebih rela makan puding pelangi. :)

yatie's EPISODE said...

tak sarapan lagi ni... tawu tak?!! haha

jeBateja said...

KAKCIK - tak leh makan pedas ke...?...alaa..meh le joint.....

jeBateja said...

YATIE - eh...eh...ada ko lagik Yatie....ahakz....meh le joint den...sarapan....ahakz

My Little Diary said...

alaaaaa sedapnya tgk puding ko tu jebat....

jeBateja said...

MLD - ahakz...meh le dtg kilang den....den buatkan utk hang...proton dah bonus ke lom..??

HonEyBuNNy said...

sedapppnya bakso..

bakso indon memang sedap tau..huwawwa

amalhaj said...

meleleh ayor lior teman weh....

siti murni said...

hehe....kecur air liur lah jebat oi...nengok dua version bakso kamu tu....! Yang indon punya versi tu asal perkataan 'grenade' kot kan...macam bom..boleh meletup bila terkena..pedas kan..hihi.

Terus pegi beli bakso kat pasar malam yer..hebat gak penangan entry lontong den tu eh...hehe

Adzriel @ Liza AB said...

pedas sampai meletup ke? he..he..

nidus2 said...

Pak Nidus suka yang ori...yang mana satu?

jeBateja said...

HONEY - hang mana taw....hang pernah makan ke....kira selera kita sama lah erk....ahakz

jeBateja said...

AMAL - alamak...hang pun meleleh...moh kita pi cari....ahakz

jeBateja said...

SITI MURNI - hah betui lah tu ...ejaan hang tu....

ini semua pasal hang...terus cek pegi carik kat pasar malam pasai bakso....ahakz....hang tak sebut...den tak teringat pasai bakso...

jeBateja said...

KAK LIZA - tak laaa....err...meletup dlm mulut jerk...ahakz

jeBateja said...

PAk NIDUS - gambar last....itu yg ori...jom pekena...ahakz

NzA said...

bakso xakn sempurna tnpa bebola daging n smbal kicap.

アヌム ちゃん said...

nampak sedappppp~

Dinas Aldi said...

pedaihh la sedapsss!

Amirah Adnan said...

eden terliuq kat puding hang je encik jebat!

jeBateja said...

NZA - uikk...iyer ke...tak taw plak...ahakz

jeBateja said...

PUAN JEPUN - ahakz...nampak jer sedap....tapi ia sebenarnya...LAZAT....ahakz

jeBateja said...

DINAS - den kalau pedas...tak de hal..kalau lampau pedas jer tak leh...ahakz

jeBateja said...

AMIRAH - errr...apa kata hang try buat...ahakz

Citarasa Rinduan said...

bakso kak tak geti makan.. tapi bab puding tu... 3,3 kak nak cuba makan...

jebat.. ko mmg hebat lah dik..
tabik twing!!!!!!!! twing!!!!!!!!11

jeBateja said...

KAK AYU - alamak kak...jgn le sampai mcm tu sekali....kita pun masih belaja lah kak.....ilmu cetek lagik ni....uhukz

Post yang lain...

Blog Widget by LinkWithin