Kawan - Kawan jeBateja

Saturday, June 18, 2011

Jebat Tenguk Hantu Lawa...

Entry di dah xplore ke lom erk...?
Ahakz...Lupa...

Pernah nampak hantu...?
Tahun 1989...
Jebat balik dari solat Isyak di masjid...
Bersama 3 sahabat sekampung...
Isyaknya dah habis lama...
Dok bergossip so sampai pukul 10 malam baru balik...
Masa balik kita org akan melalui paya...
Dengan 3 bijik motor kita org melalui dengan santai sekali...
Tiba2...
2 bijik motor sahabat memecut dengan laju...
Terpinga2 jebat...
Apahal ni...
Jebat pun tenguk kat side mirror...
Sekali terpandang perempuan yang sangat lawa...
Rambut yang sangat lurus...
Mata yang lawa...
Sedang duduk kat belakang motor jebat...
TERKEJUT punya pasal...
Jebat terlanggar pokok di tepi paya...
nasib baik tak ke paya...
Lemas nanti...
luka2 kecil jer...
Motor...teruk...
Kuasa Tuhan sahabat yang memecut td mendengar jebat jatuh...
Depa patah balik...
Jebat tanya...
Kenapa tinggal kan aku...
Depa kata, depa nampak tiba2 jebat memecut...
Jadi depa kejar...
Tup..tup...
Dengar jebat tergolek kat belakang...
Depa konfius...
Jebat...?
Lagik lah konfius...
SAMPAI SEKARANG...wajah hantu tu masih terlekat di minda jebat...
Cute...
Ahakz...

( kisah benar yg dipetik dari memori seorang budak yang jahat masa dikampung dulu )

22 comments:

amalhaj said...

patutler budak jahat yang tak ensem..... tp skang dah jadi oghang baik lagi ensem yerk? baguis baguis baguis

NzA said...

syok gak kalu jumpa hantu lawa camtu...buat apa pecut, pelawa la naik moto....

Adzriel @ Liza AB said...

bawak motor tak baca doa... hantu suka kacau.

schaze zainn said...

huargh takot! =,="

tu la gosip lagi malam2..

kan dah kena kacau

Dinas Aldi said...

pernah dengaq jugak kes hantu kacau orang naik motor tapi kat highway..

naik keta sorang2 malam2 pun takut jugak kalau lalu kat hutan..

jadi jangan lalu kat hutan..

apa la aku dok melalut nih, isy..

khairunnisa ♥ said...

ahaha ==" bleh lak cute..
tahun org lahir tu ^_^

Haida said...

eiii...mmg seram kalau hantu main tumpang2 ni...takot...

Fyqa said...

huihh tak trauma ke jebat ? wuu

bunga said...

ehh..biar betul..seram wehh..mintak dijauhkan lahh//

jeBateja said...

AMAL - den masih lagik tak hensem...err...cuma MASKULIN jerk...ahakz

jeBateja said...

NZA - terkejut der....ahakz

jeBateja said...

KAK LIZA - dah baca lah kak liza...doa makan....ahakz

jeBateja said...

SCHAZE - ahakz....kira macam balasan lah tu erk...erk...ahakz

jeBateja said...

DINAS - sekarang mana2 ada hantu...hantu paling bahya lah ni ialah....hantu ASID...ahakz

jeBateja said...

NIZA - hik...hik...hang lahir tahun tu....pehhh...mudanya ko...ahakz

jeBateja said...

HAIDA - hang nak takut buat apa...sejenis dgn hang...hantu pompuan....ahakz

jeBateja said...

FYQA - mawnya idak....seminggu domam rasanya...ahakz

jeBateja said...

BUNGA - lahhh..den baru nak doa kan....doa dia kaco ko plak....ahakz

Woofer Storm said...

bro,hantu lawa sy pun nak tengok gak..heheee

*budak baik leh nampak hantu tak?sy jahat jarang gak nmpak ni..

jeBateja said...

WOOFER - ko jgn memintak WOOFER...masa den nampak ni dia lom sempat bertukau jadi hodoh...den dah jatuh....ahakz

zati embong said...

mujurlah dia menjelma jd cute,kalau hudoh?hahaha

jeBateja said...

dia tak sempat bertukar....dah tergolek....ahakz

Post yang lain...

Blog Widget by LinkWithin