Kawan - Kawan jeBateja

Thursday, June 16, 2011

Mayat Tidur...

Nak citer satu kisah benar yang terjadi kepada budak yang bernama jebat pada tahun 2006...
Ketika tu si Jebat diarah oleh kilang untuk menghadiri program khemah ibadah...
Khemah ibadah tu di Morib...
Al kisahnya dalam program tu ada segmen di mana semua peserta di beri kain kapan...
Selepas berbaring kami diarahkan menyelimut diri sendiri agar menyerupai mayat yang dikapan...
Sekeliling kami ditabur kapur barus...
So memang suasana seperti dlm kubur dengan lampu dimatikan...
Ustaz mula berbicara...
Cerita perihal alam kubur...
TAPI...
Budak jebat ni...
Dia bantai tidur...
Sedar2 si jebat ni dikejutkan oleh rakan2...
Ahakz...
Orang lain jebat tgk dok kesat air mata...
SAH...
Kata2 ustaz tadi menikam kalbu...
Nampak sangat plak...
Jebat ni buta hatinya...
Orang lain menghayati dengan penuh penghayatan...
Dia pi TIDUR...
Sah sah jugak...
Dia tu memang budak jahat...
DAN...
2011 - hal ini di ungkit2 lagik...
Berderai2 air mata bebudak ni gelakkan peristiwa tersebut...
Uhukz...

jebat...kelakau ada...malu pada diri sendiri pun ada....
sebab masa tu jebat adalah pemangku ketua di khemah ibadah.....ahakz...

32 comments:

DiriKu said...

miahahhahaaha!!!kalau saya pun bantai tidur gak!!! XDD #takretiretinakinsaf

jeBateja said...

eh....kita sehati erk....ahakz

siti murni said...

ngape la kamu buat entry cenggini di malam hari jebat oi....huhu...rasa macam nak tido lah..tak jadi BW...huhu...tata...

jeBateja said...

Siti Murni...ngape plak...seram ke...mana ada citer hantu.....ahakz...


babai..selamat tidur

Adila Sahaja said...

boleh plak...mesti ustaz tu geleng2 kepala je..susah payah ustaz tu,boleh plak dibantainya tidur.

jeBateja said...

ADILA - ahakz....bukan senang nak dpt anak murid mcm ni kan...kan...kan

Citarasa Rinduan said...

jebat..

awat ko hati batu.. adeh...
hahahah..
lari!!!!!!!
sebelum kena sebat

HonEyBuNNy said...

adehhh...

takooot lak tengok..nak larik la....nak tutup muka dengan tudung xmau tgk..huawwaw

Aku Ibu Muda said...

ahaks...sengal punya jebat! org nak berceramah dia bleh siap tido :p

khairunnisa ♥ said...

ahaha. sempat lak tdo =="
mesti ustaz tu menangis dlm
hati tgk hang tdo :') sobss.

Adzriel @ Liza AB said...

mesti mimpi baikkk punyer ni.

nidus2 said...

Ada persamaanlah dengan aku......

Bokbom + Tidur

(Orang yang suka berjaga malam + Mudah tertidur)....Hahaaahaaaaa.

Fyqa said...

hahahahampesss ;)

KUREKURE COMEL said...

hahaha...apa daaa....ntah2 nangis sambil tido kot...hehehe....

wahida said...

sumpah klaka la ko neh...hahaha!! ko mmg budak jahat...ekekekek!!

teringat aku dulu, masa orientasi form 1, kami dikerah utk qiamul lail, time sujud aku boleh tdo tertonggeng2 ko...hahah!!

mmg aku jadik bahan la pas tu...kuikui...

ezzu said...

lain kali hayati lh btol2..mane tau boleh buatkn kita sedar..heheheh

NzA said...

wakaka...sapa yg xgelak guling2 kalu kwn jadi camtu....

MIMIE AIZA said...

udah la ketua.. boleh pulak tido

jeBateja said...

KAK AYU - ahakz....akak....akak....den bi bukan hati batu lah...tapi plastik....ahakz...berubah2...ahakz

jeBateja said...

HONEY - takut apa....jgn takut...kita akan dpt memankainya nanti...ahakz

jeBateja said...

IBU MUDA - tu arrr....mcm ne plak den leh tertido....ahakz...

jeBateja said...

NISA - harap2 tak lah NISA....adehhh....kalau dia nangis...den lah paling meyesal nanti....ahakz

jeBateja said...

KAK LIZA - mana ader....ahakz....mimpi balik rumah...makan....ahakz

jeBateja said...

PAK NIDUS - kita leh geng lah erk...erk.....ahakz

jeBateja said...

FYQA - hang jgn follow mcm den erk...jadi follower blog tak pe...ahakz

jeBateja said...

KURE2 - mana ada ingat apa2...nak nangis apa lagik...ahakz

jeBateja said...

WAHIDA - lagik lah ko ni...tertonggeng pun leh tido...den siap baring....ahakz

jeBateja said...

EZZU - ahakz....tak dpt nak hayati....tak mana melayang nya...ahakz

jeBateja said...

NZA - entah lah...gembira tul depa dgn kejadian tu...ahakz...

jeBateja said...

MIMIE - bukan ketua kena lebih tido ke...berehat....ahakz

Dinas Aldi said...

adoihhh keluaq ayaq mata gelak baca nih!

jeBateja said...

DINAS - hang biaq betui.....hang suka ke...sedih...???

Post yang lain...

Blog Widget by LinkWithin