Kawan - Kawan jeBateja

Tuesday, October 13, 2009

Puding Kacang Merah...

Balik keja pagi tadi gi Nilai 3...jumpa plak Majalah Saji ni. Sebelum ni kawan dari JOHOR iaitu Cik Rissa ada bagi info yang Majalah Saji ada kuarkan resepi puding....sebab tu bila jumpa kat Nilai 3...terus beli. Harga rm5.50...

Sebelum tido ( sebab den keja malam...ngantuk maaa..) cuba try test dulu satu resepi...iaitu puding kacang merah. Jika sebelum ni resepi yang sama guna SUSU SEGAR...tapi resepi dalam Majalah Saji ni...guna SANTAN. Kacang merah den tak BLENDER berbanding sebelum ni. Hasilnyer...kelihatan beberapa kacang merah tertanggal mungkin kacang tak cukup lembut atau mungkin kena BLENDER sket. Namun resepi ni kos murah sket sebab guna pati santan kosnyer baru RM1.00 berbanding kalau guna susu segar yang harganyer sekitar rm5.70 seliter.

6 comments:

anniecute said...

Tengok resepi gak ko? Tak main lahhh..hahahaha

rusli_zairin said...

tak cukup tdo tuu.. nasib baik puding tu tak jd kueh karipap.. k jan.. tdo.. mlm ni nak kojo

anniecute said...

Bukan ngantuk Li, smbil masak smbil layan blog, tu yg lain ditulih lain dibuek eh...

Li. klu kito berjiran ngan dio mesti best kan, dio rajin masak, konyang kito..dio kan budak baik, mesti dio ajak kito poi rmh eh makan..kan..

jeBateja said...

Ewahhh...mulo2 macam ngutuk....ahakz..datang lah sini...den ni budak baru belajo...mmg kono tgk buku resepi...tapi den tak le ikut 100%...bunuh diri nama nyer...kek buku ni mano leh cayo...silap hari...leh bantat oooo....err....bantat..?...macam sape erk....ada jawapan tak Li..??...ahakz

mAr@ZiEy said...

Budak Jahat

Ha..da wat tu..kene la bg org2 MIS/GBD/STC/IASB ni rse..kot2 sedap ke..nnti ade jamuan leh la tempah..bisnes tu..hehe

Maklumlah ktorg ni mmg suke wat mkn2 besar kat opis..hehe

jeBateja said...

wakakakakakaka....bisnes erk...mmg bisnes pong...ahakz...leh ke http://gulahangus.blogspot.com....wife punyer blog....ahakz

Post yang lain...

Blog Widget by LinkWithin