Kawan - Kawan jeBateja

Tuesday, February 26, 2013

Kotor...


Semalam sebelum gi kerja...
Nenguk Tanyalah Ustaz di TV9...
Semalam nya tajuk...
KEBERSIHAN...
Dia ada citer pasal TANDAS  Masjid2 di Malaysia yang kebanyakannya KOTOQ...
Padahal dalam kawasan rumah ALLAH...

Dulu pun jebat pernah dengar...
Sorang ustaz citer...
Bagaimana seorang bekas banduan suka mencuci tandas masjid...
Sebab baginya tandas masjid sangat kotor...
Dan dia berharap kerjanya itu dpt meyuci dosa2nya yg telah lalu...
Emmmm...bagusnya dia kan...?

Tiba2...
Teringin nak beli ini...


Kalau bagi kat Masjid di kampung...
Bagus gak ni kan...?


14 comments:

Dinas Aldi said...

Sekolah akak memang guna menda tu cuci toilet pelajar. Mungkin sebab tu pelajar suka dok dlm toilet lama2. Kalau dah pi toilet tu tak reti depa nak balik cepat2 ke kelas.

MystoryPic said...

Baguss Jebat sedekahkan benda tu kat masjid.... tapi agak2 la dapat ke bertahan selama 2 minggu kalau letak kat masjid? Kat masjid pun ramai penyangak

~♥ iella ♥~ said...

Tue benda apa erk??hehe. Apa sja boleh asalkn masjid kita bersih.

:: Mrs.Eady :: said...

srkg tak semua masjid mcm tu kan..

Daddy Ziyyad said...

Bagus.
Tapi mungkin jadi tak bagus kalau ada ahli kariah yg bengong buat harta mesin penembak air tu...bawak balik buat basuh kereta & longkang rumah dia..hahaha

Syazana Zainn said...

mahal tak weh?

bagus niat ko :)

kalau kat masjid tu aku rasa kebersihan okey lg

tp yg kat surau tu agak kotor.huhuh

Amin A. R said...

segan nak masuk tandas manjid yang agak kurang bersih....kalau dapat sedekahkan sesuatu yang boleh digunakan di masjid pun bagus gak kan :)

Papa Mifz said...

itu waterpump yer..??

SURIA AMANDA said...

yeay...Jebat beli tau....

diana said...

SESUAI SANGT..BANYAK MASJID YANG MEMERLUKAN BENDA NI..

Chik Att said...

Sponsor kat surau kami satu....

ieda immi said...

sponsor jugak utk surau kami .. tapi dah bersih .. x per2 utk kegunaan dimasa akan dtg ! ;)

mama maman aka yana said...

bagus la bersih2 nih... hati pun senang.. kannn

Muhammad Syahmi said...

tu alat menembak air ker...?

try beli satu dan wakafkan. mana tau boleh buat investment untuk Akhirat.

Post yang lain...

Blog Widget by LinkWithin