Kawan - Kawan jeBateja

Friday, March 15, 2013

Gitu Le Gamaknya....


Kalau sape2 dah baca pasal jebat tinted lampu kereta....
Pasti tahu betapa jebat tak puas hati perihal Polish Lampu tu....
Namun...
Mengikut kawan2 di kilang...
Polish lampu dengan harga RM70 ke RM50 adalah biasa...
Sebab polishnya guna 2 or 3 jenis chemical...
Pasal 2 3 jenis chemeical depa guna tu, memang jebat perasan...
Kata depa lagik....
Sesetengah tempat....
Polish lampu jerkmakan ratusan ringgit...
Oleh itu jaga lah lampu kereta anda...
jom tinted....ahakz
( Gambar atas - hasil dari tinted lampu....ahakz...)


Malam tadi susah sket nak BW erk....
Kena siapkan 2 jenis puding lagik...
Puding Mable di belah kiri...
Puding Triffle saiz XL di belah kanan...

Jom....

42 comments:

Amanda Suria said...

rajin ko buat semua ni eh Jebat..ke oghang ghumah buek ni..huhu..

My Little Diary said...

huhu...hebat lampu keter ko jebat

eh, jebat ko dah bukak bakery ke belum? kalau dah, bgtau aku tau, aku nak singgah bakery ko...
geram aku tgk puding2 ko tu...tiap kali ko buat entry mkn, aku bengang giler sbb x dpt nak rasa...huhuhuu

:: Mrs.Eady :: said...

giler rajinnnnnnnnn :) hebat!

Syazana Zainn said...

ooo so kalo rm60 tu normal la eh? -_-



best juga tinted lampu kete kan

:D

Hazmin said...

Giler terang benderang lampu kereta. Macam pakai HID je tu.. Hehe

Amin A. R said...

Uihhh..silau lampu...jebat..mintak resepi puding2 tu buleh?

Dinas Aldi said...

Akak tak pernah tint lampu keta. Masih cun lagi lampu yg ada ni..

mama maman aka yana said...

tak expert psl lampu.. tp expert mengabiskan mknn terutama triffle.. sila hantar kat umah yer.. kiki

*tau ke umah kita mana..?? kikiki

diana said...

kalau tinted berapa harga dia??

Muhammad Syahmi said...

Jap2 nak tanya... tinted lampu untuk kasi lebih terang ker...?

MystoryPic said...

tak pernah pun aku peduli pasal lampu kereta, yg aku tau kalau lampu terbakar aku pi tukar mentol baru...

Murni Alfathunnisa said...

cikgu jebat, chek nak tanya apa tips jaga lampu kereta..?

jeBateja said...

AMANDA - Den yg buat le...sop...sop...kenapa...tak percaya ke...??...

jeBateja said...

MLD - ishhh...kita buat kat ghumah jerk....ahakz

jeBateja said...

MRS EDY - uikkk...den mana ada giler...RAJIN jerk..

jeBateja said...

SYAZANA - best laaaa...lampu nampak lebih cerah dan leh tahan lama...

jeBateja said...

HAZMIN - hakikatnya....mcm biasa jerk.....ahakz

jeBateja said...

AMIN - yg mana satu....???

jeBateja said...

KAK DINAS - waka...waka...iyer lah...akak keta baru...kita keta lama...ahakz

jeBateja said...

MAMA - mana ghumah....nak hantau ni...

jeBateja said...

DIANA - RM160

jeBateja said...

USTAD - tidak semestinya....tapi melindungi lampu dgn lebih lama dan tidak kusam

jeBateja said...

MYSTORY - ahakz....ok..kalau mentol terbakar mmg kena tukau...tapi...jgn tinted...ahakz

jeBateja said...

MURNI - jgn bukak lampu.....ahakz

Amin A. R said...

puding marble

Amanina said...

ok ke kalau tinted lampu?

baru belajar buat puding..hehe

gadisBunga™ said...

aku ni bukan takat lampu, windscreen pun takde tinted. kedekut! hihihi~

Papa Mifz said...

ekau buek sendiri puding tuh...wah ...dasat...kalau nam tempah berapa ringgit tuh..??

Hans said...

pos sikit puding marble tu
hehehe

CintaZulaikha said...

aiiii, nasib ajerlah duduk jauh, kalau tak, dah lama order..geramnyaaaaaaaaaaa..

jeBateja said...

AMIN - Puding Mable sila ke youtube dan taip jebateja di youtube....ada le resepi puding mable dengan bantuan video tu nanti...ahakz

jeBateja said...

AMANINA - ok apa...buleh elak lampu dari tercalar....

Selamat buat Puding...ahakz

jeBateja said...

GB - uikk..elok ko tinted...kalau apa2 jadi tak le cermin masuk dlm mata...bahya oooo

jeBateja said...

PAPA - Puding mable RM23.00...Puding triffle RM55.00

jeBateja said...

HANS - tak leh pos....meh dtg sini....ahakz

jeBateja said...

CINTA ZULHAIKA - errr....apa kata hang buat sendirik...leh gak makan2 dgn family....ahakz

Muhammad Syahmi said...

kalau macam tu, nak buat juga lah...

jeBateja said...

Sila buat....ahakz....kuar model sket utk lampu yg lebih tahan lama....

Muhammad Syahmi said...

selalunya chemical tu tahan berapa tahun...?

jeBateja said...

Lebih kurang 5 tahun shj....tak termasuk pendedahan di tengah panas dan geseran batu2 kecil ketika di jalan raya....

Muhammad Syahmi said...

rasanya kereta saya tu kene buat dah walaupun belum sampai 2 tahun sebab semua tempat dia redah, banjir, hutan, panas, tapak pembinaan...

wah... duit keluar lagi...

jeBateja said...

Ustad - tidak le wajip untuk tinted....tetapi kata org...dari nak tukar lampu tu seketul...baik le letak tinted dulu....lagik murah...ahakz

Post yang lain...

Blog Widget by LinkWithin