Kawan - Kawan jeBateja

Saturday, March 9, 2013

Istiqamah...


Setiap malam jumaat jebat akan buat puding...
Tak kira le puding apa...


Malam jumaat lepas jebat buat puding jagung....
Ini puding paling senang dan cepat...
Tujuan jebat buat puding ni sebab nak jamu kawan2 di tempat kerja....
Khasnya di lab...
Nak jamu satu kilang masih belum mampu tapi isyaALLAH boleh....



Bila terlalu kerap bawak puding or kek pada jumaat....
Sorang Hamba Allah ni tegur...
Jebat seorang ISTIQAMAH....
Pernah dgr perkataan ni...
Tapi tak taw lah maksud n tujuan perkataan ni...
Tapi now dah taw...


Pada den...
What u give, u get back...
Kadang kita jamu orang seberkas jerk puding....
Tapi kendian hari orang order 4 5 bekas puding....
Kadang2 lebih taw....
Jebat memang rasa benda tu semua....

Itu yang baek lah kan....
Kalau sape2 masih ingat....
Macam ne pasal jebat kedekut RM5.00....
ALLAH balas kaw2 punya....
Pada hari yg sama jugak...

Kesimpulan nya....
Kebaikkan yg kita buat....
Akan dibalas baik jugak...
Begitu lah sebalik nya....

Sape2 nak taw kisah jebat kedekut RM5.00 yang ALLAH beri balasan kaw2 tu...
( Sebenarnya nak bagi pengajaran )....


6 comments:

Murni Alfathunnisa said...

Baguih la hang...

pemurah ni memang sifat yang baik. dan menjamu orang makan ni sangat besar ganjarannya.

Daddy Ziyyad said...

yup...kena istiqomah....itulah cara amalan yg terbaik....moga rezeki ekau di murahkan Nya...aminn

Amin A. R said...

tak rugi menjamu orang makan....dikira bersedekah kan :)

Dinas Aldi said...

Semoga amal jariah hang diberkati hendaknya, amin.

MystoryPic said...

Murah rezeki Jebat...

Amanda Suria said...

ya allah Favvy SA ni...hantar la kat Plaza Sentral sket..

Post yang lain...

Blog Widget by LinkWithin