Kawan - Kawan jeBateja

Pages

Thursday, October 21, 2010

Kos dan Profit...

Malam semalam aku bagi soalan matematik kepada anak buah aku...
matematik tahap budak darjah 5 ni...sebenarnya gagal aku jawap...
ia berkaitan harga bahan mentah untuk membuat sebijik Kek Gula Hangus...
Ahakz....
Korang tahu kan..wife aku bisnes Kek...kecilan jerk...dan ia dibuat di rumah...
Kenaikan harga Gula dan Minyak yang lepas, membuatkan beberapa barangan lain...ikut sama naik....
JADI...aku terpaksa mengira kembali kos barang2 mentah untuk aku tahu...
Berapa KOS...
dan
Berapa PROFIT...
emmmm....
Tadi matemaik...dah masuk segmen AKAUN plak.....ahakz..
abaikan kan jer laaa....
Pening plak kepala nak menerangkan....aku bukan orang yg ada BASIC akaun pun..ahakz

2 comments:

azzey said...

jeBateja:masa skolah dulu sy lebih prefer BI dr Math. Math pening kepala! heh3....

jeBateja said...

AZZEY - saya lebih pada lihat awekz cun dari belajar...ahakz...tu yg keja kilang tu...

Post yang lain...

Blog Widget by LinkWithin