Kawan - Kawan jeBateja

Monday, October 4, 2010

Serbuk Agar-Agar...

Seperti mana dah bgtaw...Sabtu Ahad lepas den kena buat puding sebab ada tempahan...untuk buat puding, dulu2 guna agar2 urai tu...now guna jerk serbuk agar2..lebih cepat dan jimat. Tapi kena le sukat betul2...silap haribulan...keras plak puding. Serbuk agar2 ni aku beli kat kedai kek...sebekas tu RM3.20 untuk 25gram. Kalau hang pa beli yg biasa2 kat kedai....10gram lebih kurang RM2.30. So perniaga kena beli yg leh cut kos...biasa lah kan....

Oleh kerana agar2 ni 25gram...aku kena pastikan ia menjadi 20gram sahaja. sebab resepi puding aku guna 20gram agar2....tak maw lebih2... rugi dan keras plak puding nanti...kena lah timbang dengan timbang digital...kalau guna jarumnya..setakat 10gram...tak gerak pun....ahakz....

5 comments:

HonEyBuNNy said...

wahhh.ciap timbg lagik...pnjm timbg jap...nak timbg tudung..hehe

nurulramizah said...

http://nurul-ramizah.blogspot.com/2010/10/tag-oh-tag.html
silalah view & menjawabnya keran ANDA terpilih!!! tahniah

jeBateja said...

Honey - aiyaaaa...hang jual tudung cara pukal ke? pehhhh...kencang bisnes....ahakz

jeBateja said...

MIZAH - ishhhh...ko ni....aku mana tahu main TAG2 ni....alaaaa....nak buat mcm ne...ari tu si IELLA bg tag pun tak reti aku nak buat....

nurulramizah said...

bijan: hang jwb je la soklan2 tu
di blog anda
selamat berjawab ye
JAWAB jgn xjawab
tidak ade paksaan
hamba tahu tuan hamba sgt buzy orgnya

Post yang lain...

Blog Widget by LinkWithin