Kawan - Kawan jeBateja

Monday, October 31, 2011

Pemusnah Dengan Kelajuan 1300 meter Sesaat...



Pantsir - S1...
Nama kenderaan buatan Russia untuk pertahanan udara jarak sederhana....
Kalau dah namanya pertahanan udara...
Jadi BOM2 yang di kendongnya utk pesawat2 or helikopter gempur lah...
Dan pelurunya boleh pergi 1300 meter/ saat...
Jadi...
Tentunya senjata ni untuk jet perjuang/ helikopter kelajuan tinggi...

Korang bayangkan...
Kalau korang pilot pesawat perjuang...
Belum sempat keluarkan sistem penyelerakkan...
Jet korang dah berdentum...
Sure tak sempat guna kerusi lenting...
Emmm...
Tang sempat mengucap or tidak...
Tak taw plak....
Lom cuba lagik...



Russia ni memang hebat lah...
Senjata ni den rasa untuk pesawat2 SUPER laju dari AS...
Dulu depa ada cipta RPG yg leh musnahkan Keta terKEBAL dunia milik AS...
M1A1 Abrams Main Battle Tank (MBT)...
Malu AS wehhh....
Keta kebal dah tak kebal....
Ahakz...

8 comments:

Herdoni Wahyono said...

Angkatan bersenjata yang kuat menjadi dambaan kita semua. Tentu butuh biaya yang besar untuk membangunnya. Bila anggaran negara terbatas maka akan kesulitan untuk memiliki peralatan tempur yang canggih. Info dan foto yang menarik. Salam sukses dari Indonesia.

gadisBunga said...

aku rasa nak amik lesen kete kebal lah.

☆*♥L@dy @yU♥*☆ said...

seram sejuk tgk...
takutttttt

diana said...

kereta kebal pun boleh rentung..
hebat!

CGG said...

benci tgk manusia berperang..
bila adanya damai?

NzA said...

ngeri je tgk gambar2 tu....

Woofer Storm said...

kereta kebal menjadi tak kebal,bila tentera As mula menjadi bebal..heheee

jeBateja said...

PAK HERDONI - Salam pak...sesungguhnya bukan saja baget tetapi ketelusan ketika membeli pun penting agar tidak membazir wang....kan..?...


GB - errr...boleh tak ko simpan impian ko tu....takut terlanggar myvi aku nanti....


LADY AYU - ishhhh...maw or tidak...kena tgk...penting tu....ahakz


DIANA - kalau kena dgn KAWAN nya...hancur terus pun boleh...ahakz


CGG - sudah menjadi TABIAT agaknya...


NZA - ha...ha...itu kereta kebal rentung...kalau orang yg rentung....adehhhh...


WOOFER - ha...ha....den selalu berharap depa ni menjadi bebal...ahakz

Post yang lain...

Blog Widget by LinkWithin